Colruyt toont klanten oorsprong ‘eigen’ eieren

Colruyt toont klanten oorsprong ‘eigen’ eieren

Vanaf vandaag kan elke Colruyt-klant de exacte herkomst van de eieren van het eigen merk Ferme Chabert opzoeken. Wie de code van op de eierschaal ingeeft op de speciale website, ontdekt het bedrijf waar het ei vandaan komt. Het is de eerste keer dat een distributeur in België deze service aanbiedt.

30 legbedrijven in beeld

Via een internettool krijgt de consument informatie over het betreffende legbedrijf, waar het zich bevindt, het type stallen en ook enkele foto’s. Colruyt wil naar eigen zeggen met de website een gezicht op de eieren plakken. Het wil de consument dichter bij de producent brengen en tegelijk de Belgische legbedrijven ondersteunen.


“Voor de Ferme Chabert-eieren werken wij samen met een 30-tal Belgische familiale ondernemingen over heel het land, van Aalter tot Warêt-l’Évêque”, aldus Tony Debock, divisiemanager Verse Producten bij Colruyt. “Zij kennen onze strikte kwaliteitseisen die opgenomen zijn in ons lastenboek en engageren zich om alleen onberispelijke eieren te leveren.”

Nieuwe verpakkingen

Alle verpakkingen van de Ferme Chabert-eieren werden ook vernieuwd. “De nieuwe verpakkingen ogen niet alleen aantrekkelijker, ze maken het onze klanten vooral makkelijk om de eieren snel te herkennen in de winkel. Ofwel zijn het eieren van een stal met vrije uitloop, ofwel van een stal met overdekte buitenruimte”, aldus nog Tony Debock.

Vanaf vandaag kan elke Colruyt-klant de exacte herkomst van de eieren van het eigen merk Ferme Chabert opzoeken. Wie de code van op de eierschaal ingeeft op de speciale website, ontdekt het bedrijf waar het ei vandaan komt. Het is de eerste keer dat een distributeur in België deze service aanbiedt.

30 legbedrijven in beeld

Via een internettool krijgt de consument informatie over het betreffende legbedrijf, waar het zich bevindt, het type stallen en ook enkele foto’s. Colruyt wil naar eigen zeggen met de website een gezicht op de eieren plakken. Het wil de consument dichter bij de producent brengen en tegelijk de Belgische legbedrijven ondersteunen.


“Voor de Ferme Chabert-eieren werken wij samen met een 30-tal Belgische familiale ondernemingen over heel het land, van Aalter tot Warêt-l’Évêque”, aldus Tony Debock, divisiemanager Verse Producten bij Colruyt. “Zij kennen onze strikte kwaliteitseisen die opgenomen zijn in ons lastenboek en engageren zich om alleen onberispelijke eieren te leveren.”

Nieuwe verpakkingen

Alle verpakkingen van de Ferme Chabert-eieren werden ook vernieuwd. “De nieuwe verpakkingen ogen niet alleen aantrekkelijker, ze maken het onze klanten vooral makkelijk om de eieren snel te herkennen in de winkel. Ofwel zijn het eieren van een stal met vrije uitloop, ofwel van een stal met overdekte buitenruimte”, aldus nog Tony Debock.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top