Colruyt toont klanten oorsprong ‘eigen’ eieren

Colruyt toont klanten oorsprong ‘eigen’ eieren

Vanaf vandaag kan elke Colruyt-klant de exacte herkomst van de eieren van het eigen merk Ferme Chabert opzoeken. Wie de code van op de eierschaal ingeeft op de speciale website, ontdekt het bedrijf waar het ei vandaan komt. Het is de eerste keer dat een distributeur in België deze service aanbiedt.

30 legbedrijven in beeld

Via een internettool krijgt de consument informatie over het betreffende legbedrijf, waar het zich bevindt, het type stallen en ook enkele foto’s. Colruyt wil naar eigen zeggen met de website een gezicht op de eieren plakken. Het wil de consument dichter bij de producent brengen en tegelijk de Belgische legbedrijven ondersteunen.


“Voor de Ferme Chabert-eieren werken wij samen met een 30-tal Belgische familiale ondernemingen over heel het land, van Aalter tot Warêt-l’Évêque”, aldus Tony Debock, divisiemanager Verse Producten bij Colruyt. “Zij kennen onze strikte kwaliteitseisen die opgenomen zijn in ons lastenboek en engageren zich om alleen onberispelijke eieren te leveren.”

Nieuwe verpakkingen

Alle verpakkingen van de Ferme Chabert-eieren werden ook vernieuwd. “De nieuwe verpakkingen ogen niet alleen aantrekkelijker, ze maken het onze klanten vooral makkelijk om de eieren snel te herkennen in de winkel. Ofwel zijn het eieren van een stal met vrije uitloop, ofwel van een stal met overdekte buitenruimte”, aldus nog Tony Debock.

Vanaf vandaag kan elke Colruyt-klant de exacte herkomst van de eieren van het eigen merk Ferme Chabert opzoeken. Wie de code van op de eierschaal ingeeft op de speciale website, ontdekt het bedrijf waar het ei vandaan komt. Het is de eerste keer dat een distributeur in België deze service aanbiedt.

30 legbedrijven in beeld

Via een internettool krijgt de consument informatie over het betreffende legbedrijf, waar het zich bevindt, het type stallen en ook enkele foto’s. Colruyt wil naar eigen zeggen met de website een gezicht op de eieren plakken. Het wil de consument dichter bij de producent brengen en tegelijk de Belgische legbedrijven ondersteunen.


“Voor de Ferme Chabert-eieren werken wij samen met een 30-tal Belgische familiale ondernemingen over heel het land, van Aalter tot Warêt-l’Évêque”, aldus Tony Debock, divisiemanager Verse Producten bij Colruyt. “Zij kennen onze strikte kwaliteitseisen die opgenomen zijn in ons lastenboek en engageren zich om alleen onberispelijke eieren te leveren.”

Nieuwe verpakkingen

Alle verpakkingen van de Ferme Chabert-eieren werden ook vernieuwd. “De nieuwe verpakkingen ogen niet alleen aantrekkelijker, ze maken het onze klanten vooral makkelijk om de eieren snel te herkennen in de winkel. Ofwel zijn het eieren van een stal met vrije uitloop, ofwel van een stal met overdekte buitenruimte”, aldus nog Tony Debock.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top