Colruyt toont klanten oorsprong ‘eigen’ eieren

Colruyt toont klanten oorsprong ‘eigen’ eieren

Vanaf vandaag kan elke Colruyt-klant de exacte herkomst van de eieren van het eigen merk Ferme Chabert opzoeken. Wie de code van op de eierschaal ingeeft op de speciale website, ontdekt het bedrijf waar het ei vandaan komt. Het is de eerste keer dat een distributeur in België deze service aanbiedt.

30 legbedrijven in beeld

Via een internettool krijgt de consument informatie over het betreffende legbedrijf, waar het zich bevindt, het type stallen en ook enkele foto’s. Colruyt wil naar eigen zeggen met de website een gezicht op de eieren plakken. Het wil de consument dichter bij de producent brengen en tegelijk de Belgische legbedrijven ondersteunen.


“Voor de Ferme Chabert-eieren werken wij samen met een 30-tal Belgische familiale ondernemingen over heel het land, van Aalter tot Warêt-l’Évêque”, aldus Tony Debock, divisiemanager Verse Producten bij Colruyt. “Zij kennen onze strikte kwaliteitseisen die opgenomen zijn in ons lastenboek en engageren zich om alleen onberispelijke eieren te leveren.”

Nieuwe verpakkingen

Alle verpakkingen van de Ferme Chabert-eieren werden ook vernieuwd. “De nieuwe verpakkingen ogen niet alleen aantrekkelijker, ze maken het onze klanten vooral makkelijk om de eieren snel te herkennen in de winkel. Ofwel zijn het eieren van een stal met vrije uitloop, ofwel van een stal met overdekte buitenruimte”, aldus nog Tony Debock.

Vanaf vandaag kan elke Colruyt-klant de exacte herkomst van de eieren van het eigen merk Ferme Chabert opzoeken. Wie de code van op de eierschaal ingeeft op de speciale website, ontdekt het bedrijf waar het ei vandaan komt. Het is de eerste keer dat een distributeur in België deze service aanbiedt.

30 legbedrijven in beeld

Via een internettool krijgt de consument informatie over het betreffende legbedrijf, waar het zich bevindt, het type stallen en ook enkele foto’s. Colruyt wil naar eigen zeggen met de website een gezicht op de eieren plakken. Het wil de consument dichter bij de producent brengen en tegelijk de Belgische legbedrijven ondersteunen.


“Voor de Ferme Chabert-eieren werken wij samen met een 30-tal Belgische familiale ondernemingen over heel het land, van Aalter tot Warêt-l’Évêque”, aldus Tony Debock, divisiemanager Verse Producten bij Colruyt. “Zij kennen onze strikte kwaliteitseisen die opgenomen zijn in ons lastenboek en engageren zich om alleen onberispelijke eieren te leveren.”

Nieuwe verpakkingen

Alle verpakkingen van de Ferme Chabert-eieren werden ook vernieuwd. “De nieuwe verpakkingen ogen niet alleen aantrekkelijker, ze maken het onze klanten vooral makkelijk om de eieren snel te herkennen in de winkel. Ofwel zijn het eieren van een stal met vrije uitloop, ofwel van een stal met overdekte buitenruimte”, aldus nog Tony Debock.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Opinie: Grotere zorgen om Colruyt dan om Ahold Delhaize

23/06/2017

Zowel Ahold Delhaize als Colruyt kregen ferme klappen op de beurs. Beleggers leken het vertrouwen in supermarktaandelen helemaal kwijt. Maar de ene retailer is de andere niet. Ahold Delhaize lijkt er bovenop te komen, Colruyt heeft zorgen. 

Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open

23/06/2017

Amazon Go, de kassaloze supermarkt van het internetbedrijf, is nog steeds niet geopend voor het grote publiek. Nu verlaat bovendien ook een van de directeuren die achter de winkel Amazon. 

Danone stroomlijnt Europese organisatie

23/06/2017

Zuivelproducent Danone optimaliseert haar Europese structuur: België, Nederland, Verenigd Koninkrijk en Ierland vormen voortaan één cluster. Kris Geeraert, general manager Benelux, verlaat het bedrijf. 

Filet Pur: Een bende incompetente kwasten

23/06/2017

Sinds vorige vrijdag is het helder: slechts één retailer op aarde weet waar de klepel hangt. De anderen modderen maar wat aan. Of ze nu Jef, Dick of Alexandre heten. Hier is alweer een frisse kijk op de week, door RetailDetail Food

Diageo koopt tequilamerk George Clooney voor 620 miljoen

22/06/2017

Het Britse drankenconcern Diageo legt 700 miljoen dollar, omgerekend ruim 620 miljoen euro, op tafel voor Casamigos. De uiteindelijke deal voor het premium tequilamerk van George Clooney kan zelfs oplopen tot één miljard dollar.

Geen bouwvergunning voor Lidl in Kalmthout

22/06/2017

Versdiscounter Lidl krijgt geen bouwvergunning voor een 2.375 m² grote winkel in Kalmthout. Problemen met de verkeersveiligheid en -doorstroming (en een administratieve fout van Lidl zelf) deden de distributeur de das om.

Back to top