Colruyt werkt aan maaltijdbox | RetailDetail

Colruyt werkt aan maaltijdbox

Colruyt werkt aan maaltijdbox

Colruyt wil een eigen maaltijdbox op de markt brengen en is momenteel al gestart met een proefproject bij de eigen werknemers. De supermarktketen wil zich vooral richten op gezinnen met kinderen.

Geen levering, geen abonnement

“We willen een echte oplossing bieden voor gezinnen met kinderen die ondanks tijdgebrek toch een lekkere, voedzame maaltijd op tafel willen zetten”, aldus algemeen directeur Chris Van Wettere. Voor de maaltijdboxen wil Colruyt gebruik maken van de expertise van het team achter Lekker Koken en het afhaalnetwerk van Collect&Go. Lekker Koken is ook al verantwoordelijk voor de weekmenu’s van Colruyt, de folderrecepten, de website Lekker Koken en een dertigtal kookboeken.

 

“We kiezen er bewust voor om ons eigen afhaalnetwerk in te zetten, en niet aan huis te leveren”, zegt Van Wettere: “Het voordeel daarvan is de one-stop shopping. Klanten kunnen hun maaltijdbox samen met hun gewone boodschappen, zoals water, fruit en wc-papier, bestellen en afhalen bij Collect&Go.” Daarnaast wordt er ook geen gebruik gemaakt van een abonnementsformule.

 

De maaltijdbox wordt momenteel getest door een tweehonderdtal medewerkers. Na die testfase zal de service grondig geëvalueerd worden en eventueel bijgestuurd. Voorlopig is het nog niet duidelijk wanneer het concept beschikbaar wordt gemaakt voor het grote publiek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.