Colruyt werkt aan maaltijdbox | RetailDetail

Colruyt werkt aan maaltijdbox

Colruyt werkt aan maaltijdbox

Colruyt wil een eigen maaltijdbox op de markt brengen en is momenteel al gestart met een proefproject bij de eigen werknemers. De supermarktketen wil zich vooral richten op gezinnen met kinderen.

Geen levering, geen abonnement

“We willen een echte oplossing bieden voor gezinnen met kinderen die ondanks tijdgebrek toch een lekkere, voedzame maaltijd op tafel willen zetten”, aldus algemeen directeur Chris Van Wettere. Voor de maaltijdboxen wil Colruyt gebruik maken van de expertise van het team achter Lekker Koken en het afhaalnetwerk van Collect&Go. Lekker Koken is ook al verantwoordelijk voor de weekmenu’s van Colruyt, de folderrecepten, de website Lekker Koken en een dertigtal kookboeken.

 

“We kiezen er bewust voor om ons eigen afhaalnetwerk in te zetten, en niet aan huis te leveren”, zegt Van Wettere: “Het voordeel daarvan is de one-stop shopping. Klanten kunnen hun maaltijdbox samen met hun gewone boodschappen, zoals water, fruit en wc-papier, bestellen en afhalen bij Collect&Go.” Daarnaast wordt er ook geen gebruik gemaakt van een abonnementsformule.

 

De maaltijdbox wordt momenteel getest door een tweehonderdtal medewerkers. Na die testfase zal de service grondig geëvalueerd worden en eventueel bijgestuurd. Voorlopig is het nog niet duidelijk wanneer het concept beschikbaar wordt gemaakt voor het grote publiek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".