MyColruyt app zet in op personalisatie | RetailDetail

Colruyt zet in op personalisatie met app

Colruyt zet in op personalisatie met app

Discounter Colruyt lanceert de smartphone-app ‘MyColruyt’. Hiermee wil de retailer klanten helpen om hun boodschappen makkelijker voor te bereiden.

Digitaal boodschappenlijstje

Het boodschappenlijstje staat centraal in de app: elke klant kan zijn lijstje samenstellen uit het volledige assortiment van zijn Colruyt-winkel door algemene termen (koffie, boter of melk zoals op een traditioneel boodschappenlijstje) of specifieke producten (bv. Graindor Mokka gemalen koffie 500 g) toe te voegen. Of hij selecteert de ingrediënten vanuit de 6.000 Colruyt-recepten in de app. Ook producten met Rode Prijs of Extra-korting kunnen op het lijstje.

 

De app zet via de Extra-kaart ook in op personalisatie voor het gemak van de klant: als die zich aanmeldt met de kaart, kan hij zijn favoriete producten bewaren en alle actuele prijzen van zijn Colruyt-winkel consulteren. Met MyColruyt voegt hij ook producten uit zijn gepersonaliseerde aanbiedingen of zijn laatste kasticket toe. Colruyt heeft bovendien een filter voor ‘gluten’ ontwikkeld, waarmee klanten meteen zien of een product van de Colruyt-merken glutenvrij is. Er komen op termijn nog andere filters bij.

 

Sinds enkele maanden is er open wifi in bijna alle 230 Colruyt-winkels. Zo kunnen shoppers de MyColruyt-app makkelijk gebruiken tijdens het winkelen. De applicatie is beschikbaar voor Android en iOS.
 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid. De retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.