Colruyt zet in op personalisatie met app

Colruyt zet in op personalisatie met app

Discounter Colruyt lanceert de smartphone-app ‘MyColruyt’. Hiermee wil de retailer klanten helpen om hun boodschappen makkelijker voor te bereiden.

Digitaal boodschappenlijstje

Het boodschappenlijstje staat centraal in de app: elke klant kan zijn lijstje samenstellen uit het volledige assortiment van zijn Colruyt-winkel door algemene termen (koffie, boter of melk zoals op een traditioneel boodschappenlijstje) of specifieke producten (bv. Graindor Mokka gemalen koffie 500 g) toe te voegen. Of hij selecteert de ingrediënten vanuit de 6.000 Colruyt-recepten in de app. Ook producten met Rode Prijs of Extra-korting kunnen op het lijstje.

 

De app zet via de Extra-kaart ook in op personalisatie voor het gemak van de klant: als die zich aanmeldt met de kaart, kan hij zijn favoriete producten bewaren en alle actuele prijzen van zijn Colruyt-winkel consulteren. Met MyColruyt voegt hij ook producten uit zijn gepersonaliseerde aanbiedingen of zijn laatste kasticket toe. Colruyt heeft bovendien een filter voor ‘gluten’ ontwikkeld, waarmee klanten meteen zien of een product van de Colruyt-merken glutenvrij is. Er komen op termijn nog andere filters bij.

 

Sinds enkele maanden is er open wifi in bijna alle 230 Colruyt-winkels. Zo kunnen shoppers de MyColruyt-app makkelijk gebruiken tijdens het winkelen. De applicatie is beschikbaar voor Android en iOS.