MyColruyt app zet in op personalisatie | RetailDetail

Colruyt zet in op personalisatie met app

Colruyt zet in op personalisatie met app

Discounter Colruyt lanceert de smartphone-app ‘MyColruyt’. Hiermee wil de retailer klanten helpen om hun boodschappen makkelijker voor te bereiden.

Digitaal boodschappenlijstje

Het boodschappenlijstje staat centraal in de app: elke klant kan zijn lijstje samenstellen uit het volledige assortiment van zijn Colruyt-winkel door algemene termen (koffie, boter of melk zoals op een traditioneel boodschappenlijstje) of specifieke producten (bv. Graindor Mokka gemalen koffie 500 g) toe te voegen. Of hij selecteert de ingrediënten vanuit de 6.000 Colruyt-recepten in de app. Ook producten met Rode Prijs of Extra-korting kunnen op het lijstje.

 

De app zet via de Extra-kaart ook in op personalisatie voor het gemak van de klant: als die zich aanmeldt met de kaart, kan hij zijn favoriete producten bewaren en alle actuele prijzen van zijn Colruyt-winkel consulteren. Met MyColruyt voegt hij ook producten uit zijn gepersonaliseerde aanbiedingen of zijn laatste kasticket toe. Colruyt heeft bovendien een filter voor ‘gluten’ ontwikkeld, waarmee klanten meteen zien of een product van de Colruyt-merken glutenvrij is. Er komen op termijn nog andere filters bij.

 

Sinds enkele maanden is er open wifi in bijna alle 230 Colruyt-winkels. Zo kunnen shoppers de MyColruyt-app makkelijk gebruiken tijdens het winkelen. De applicatie is beschikbaar voor Android en iOS.
 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.