Comeos wil meer lokale producten in de supermarkten | RetailDetail

Comeos wil meer lokale producten in de supermarkten

Comeos wil meer lokale producten in de supermarkten

Brancheorganisatie Comeos gaat samenwerkingen tussen lokale producenten en supermarkten stimuleren. Zo wil het er voor zorgen dat er nog meer lokale producten in de winkelrekken komen te liggen.

 

Nieuwe brochure

“85 procent van de Belgen koopt minstens één keer per week Belgische producten, 42 procent zelfs één keer per dag”, zegt Dominique Michel, CEO van Comeos. Lokale producten hebben volgens Comeos dan ook heel wat voordelen, zoals het ondersteunen van de lokale producent en de lokale economie.

 

“Belgische supermarkten verkopen al veel lokale producten. Deze herken je in de winkel gemakkelijk door de Belgische vlag”, stelt Michel. “Als we per productcategorie gaan kijken, zien we dat 99% van het varkensvlees dat winkels aanbieden Belgisch is.” Ook andere vleesproducten, melk, eieren, groenten en fruit in seizoen komen grotendeels uit België.

 

Comeos wil die samenwerkingen nu nog verder ondersteunen en presenteert daarom een nieuwe brochure op de landbouwbeurs van Libramont. Daarin wordt uitgelegd wat landbouwers moeten doen om hun producten aan een winkelketen te verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top