Comeos wil meer lokale producten in de supermarkten | RetailDetail

Comeos wil meer lokale producten in de supermarkten

Comeos wil meer lokale producten in de supermarkten

Brancheorganisatie Comeos gaat samenwerkingen tussen lokale producenten en supermarkten stimuleren. Zo wil het er voor zorgen dat er nog meer lokale producten in de winkelrekken komen te liggen.

 

Nieuwe brochure

“85 procent van de Belgen koopt minstens één keer per week Belgische producten, 42 procent zelfs één keer per dag”, zegt Dominique Michel, CEO van Comeos. Lokale producten hebben volgens Comeos dan ook heel wat voordelen, zoals het ondersteunen van de lokale producent en de lokale economie.

 

“Belgische supermarkten verkopen al veel lokale producten. Deze herken je in de winkel gemakkelijk door de Belgische vlag”, stelt Michel. “Als we per productcategorie gaan kijken, zien we dat 99% van het varkensvlees dat winkels aanbieden Belgisch is.” Ook andere vleesproducten, melk, eieren, groenten en fruit in seizoen komen grotendeels uit België.

 

Comeos wil die samenwerkingen nu nog verder ondersteunen en presenteert daarom een nieuwe brochure op de landbouwbeurs van Libramont. Daarin wordt uitgelegd wat landbouwers moeten doen om hun producten aan een winkelketen te verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.