Conflict tussen Nestlé en Colruyt is voorbij | RetailDetail

Conflict tussen Nestlé en Colruyt is voorbij

Conflict tussen Nestlé en Colruyt is voorbij
Shutterstock.com

Nestlé en de Europese inkoopalliantie AgeCore - waartoe ook Colruyt behoort - hebben na een maandenlang conflict een akkoord bereikt. Daardoor komt er een einde aan de boycot van zo'n 200 Nestlé-producten.

 

"Evenwichtig akkoord"

"We zijn tevreden dat we een evenwichtig akkoord hebben bereikt en dat de producten van Nestlé binnenkort weer in de rekken zullen liggen bij de zes leden van de Europese inkoopalliantie AgeCore", bevestigt een woordvoerder van Nestlé zopas aan het Duitse vakblad Lebensmittel Zeitung. Inkoopalliantie AgeCore bestaat naast het Belgische Colruyt ook uit Edeka (Duitsland), Coop (Zwitserland), Intermarché (Frankrijk), Conad (Italië) en Eroski (Spanje).

 

Het conflict tussen beide handelspartners was al sinds februari aan de gang. Om betere condities af te dwingen, besloten de leden van AgeCore toen om tientallen referenties van Nestlé niet langer te bestellen. In de weken daarop escaleerde het meningsverschil nog, waardoor in totaal bijna 200 producten uit de rekken verdwenen. Vorige maand echter kwamern er signalen dat Nestlé toch tot toegevingen bereid zou zijn. Dat is nu officieel bevestigd. Details over het akkoord werden niet vrijgegeven. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.