Conserverie la belle-iloise komt naar België | RetailDetail

Conserverie la belle-iloise komt naar België

Conserverie la belle-iloise komt naar België

Conserverie la belle-iloise, een Franse producent van sardines, tonijn en makreel in conservenblik of als aperitiefhapje, komt naar ons land. De winkelketen opent in mei een eerste vestiging in Nieuwpoort. Dat is niet toevallig, want ook in Frankrijk liggen alle winkels van de keten aan zee.

Het familiebedrijf werd opgericht in 1932 en produceert niet alleen vis in blik en aanverwante producten (zoals vissoep en -broodspreads), maar verkoopt die ook rechtstreeks via een netwerk van 51 vestigingen in Frankrijk. De winkels bevinden zich allemaal in een kuststad aan de Noordzee, de Atlantische Oceaan en de Middellandse Zee. Conserverie la belle-iloise bestrijkt zo de hele Franse kuststrookvan Le Touquet in het Noorden tot Saint-Jean-de-Luz bij de Spaanse grens en van Hyères in de Var tot Menton vlakbij Italië.

 

Nieuwpoort... om te beginnen

De conservengroep annex winkelketen onder leiding van Caroline Le Branchu (kleindochter van de stichter Geroges Hilliet) waagt zich nu voor het eerst buiten de landsgrenzen. De Bretoenen kozen voor Nieuwpoort als uitvalsbasis om "de verovering van België te starten". Op hoeveel vestigingen Conserverie la belle-iloise mikt, is nog niet geweten. De eerste vestiging komt alvast aan de Albert 1-laan 192 in Nieuwpoort en opent in mei de deuren. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.