Coop en Emté lanceren huismerk g’woon

Coop en Emté lanceren huismerk g’woon

Coop en Emté lanceren als eerste Superunie-leden het nieuwe huismerk g’woon. Dit nieuwe huismerk gaat de producten onder huismerk Markant geleidelijk vervangen. Als de eerste g’woon-producten stromen afbakbroden volgende week in in de winkels.

Meer producten volgen

In komende maanden komen meer producten onder het nieuwe huismerk in de schappen van Coop en Emté, de supermarktformule van Sligro Food Group: begin juli zijn dat onder meer papierwaren zoals toiletpapier. De andere huismerken van Coop, zoals Coop en Top!, blijven verkrijgbaar in de winkels.

 

Superunie gaat de komende tijd bij al haar leden de twee huidige e-huismerken Markant en Perfekt vervangen door g’woon. Het doel van de operatie is meer eenheid brengen in het assortiment huismerkproducten. Andere merken van Superunie, waaronder Oké, blijven in de winkels verkrijgbaar. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top