Coop introduceert snelle zelfscanners | RetailDetail

Coop introduceert snelle zelfscanners

Coop introduceert snelle zelfscanners

Klanten van het Coop-filiaal in Culemborg kunnen vanaf deze week aan de slag met nieuwe zelfscanners. Coop kiest wel niet voor betaalpalen, maar laat klanten hun scanner dus nog steeds inleveren bij een kassierster.

Eerste reacties positief

“Coop koos als eerste supermarkt van Nederland voor dit type zelfscanner, dat gebruik maakt van de nieuwste technieken. De scanners zijn extra gevoelig, waardoor het nog gemakkelijker wordt om boodschappen te scannen”, zegt commercieel manager Bert Nijland. “De eerste reacties op de snelle zelfscanning zijn erg positief. Klanten zijn verrast over de snelheid en de mogelijkheden. Zo kunnen ze de barcodes op actieborden bij aanbiedingen al vanaf ruim een meter afstand scannen", aldus nog Nijland.

 

Vanaf juni krijgt ook de vestiging in De Wijk zelfscanners. Daarna volgt er een evaluatie, waarna beslist wordt of het systeem ook in andere winkels door wordt gevoerd. Nijland is er echter van overtuigd dat de toevoeging van zelfscanning enkel zal bijdragen tot een hogere klanttevredenheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.