Coop-klanten betalen vaker contactloos

Coop-klanten betalen vaker contactloos

Klanten van Coop betalen steeds vaker contactloos. Dit nam in drie maanden tijd toe  tot bijna 25 procent in januari, toen bijna een op de vier klanten contactloos afrekende. Coop verving eind vorig jaar de betaalautomaten voor automaten voor contactloos betalen.

 

Campagne stimuleert contactloos

 

De Coop-coöperatie hield in januari in 250 supermarkten een campagne om contactloos betalen te stimuleren. Klanten maakten door contactloos te betalen kans op een Coop cadeaukaart ter waarde van € 150.

Het aantal contactloze betalingen in de supermarkt steeg van 0,5 procent begin 2015 naar 10 procent in december, zo blijkt uit cijfers van Betaalvereniging Nederland. Klanten betalen al vaker met de pinpas. Het aantal pinpasbetalingen in de supermarkt nam vorig jaar toe met 9,1 procent.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Back to top