Coop-klanten betalen vaker contactloos

Coop-klanten betalen vaker contactloos

Klanten van Coop betalen steeds vaker contactloos. Dit nam in drie maanden tijd toe  tot bijna 25 procent in januari, toen bijna een op de vier klanten contactloos afrekende. Coop verving eind vorig jaar de betaalautomaten voor automaten voor contactloos betalen.

 

Campagne stimuleert contactloos

 

De Coop-coöperatie hield in januari in 250 supermarkten een campagne om contactloos betalen te stimuleren. Klanten maakten door contactloos te betalen kans op een Coop cadeaukaart ter waarde van € 150.

Het aantal contactloze betalingen in de supermarkt steeg van 0,5 procent begin 2015 naar 10 procent in december, zo blijkt uit cijfers van Betaalvereniging Nederland. Klanten betalen al vaker met de pinpas. Het aantal pinpasbetalingen in de supermarkt nam vorig jaar toe met 9,1 procent.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dr. Oetker stort zich op Belgische industriële bakkerij

11/12/2017

De Duitse Oetker Gruppe, bij ons vooral bekend van de diepvriespizza’s van Dr. Oekter, heeft de Belgische industriële bakkerij Diversi Foods overgenomen. Dat is een grote leverancier van diepvriesbrood aan Belgische en Nederlandse supermarktketens.

Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één

08/12/2017

De eenmaking van Ahold en Delhaize gaat verder: in januari worden ook Ahold USA en Delhaize America samengevoegd. Zo wil het Belgisch-Nederlandse fusiebedrijf verder in de kosten snijden.

Machtsstrijd binnen familie Aldi Nord eindelijk ten einde

08/12/2017

De jarenlange machtsstrijd bij Aldi Nord, het deel van Aldi waarvan ook in België en Nederland winkels te vinden zijn, is ten einde gekomen na een uitspraak van de rechtbank. De invloed van de oprichtersfamilie wordt hierdoor beperkt.

Vakbonden Carrefour leven in angst voor transformatieplan

08/12/2017

Bij supermarktbedrijf Carrefour hebben ze de komende maanden en jaren heel wat werk voor de boeg om een herstructurering tot een goed einde te brengen. De vakbonden kijken ondertussen met een bang hart naar de toekomst.

Filet Pur: Een lege doos, vol gebakken lucht

08/12/2017

Dat de supermarkt niet meer is dan een vuilnisbak voor mislukkelingen, dat leerden we deze week, onder andere. De Sint bracht wel meer opwindend fmcg-nieuws, zoals blijkt uit dit vakkundig afgekruide nieuwsoverzicht van RetailDetail Food.

Vijf supermarkttrends voor 2018

08/12/2017

De internationale supermarktonderzoeksorganisatie IGD identificeert de vijf trends die de foodretailmarkt zullen bepalen in de komende twaalf maanden.

Back to top