Coop schakelt over op kip met Pluimgarantie

Coop schakelt over op kip met Pluimgarantie
http://www.shutterstock.com/pic-102068575/

Coop schakelt per 1 juni met het verse kipassortiment over op kip met Pluimgarantie, waarbij aandacht is voor het welzijn van de dieren. De kip vervangt dan de reguliere kipproducten ofwel de plofkip bij Coop. De formule brengt tevens verse kip met 1 ster Beter Leven-keurmerk en biologische kip.

Aandacht voor welzijn

Kip met Pluimgarantie-zegel biedt kipproducten tegen een betaalbare prijs, afkomstig van dieren die zijn opgegroeid onder leefomstandigheden waarbij rekening is gehouden met het welzijn. De kip is van een langzamer groeiend ras, leeft langer en heeft meer leefruimte. In de stal is afleidingsmateriaal, zoals strobalen en door natuurlijk daglicht hebben de dieren een natuurlijk dag- en nachtritme.

 

Het product kent een herkomstgarantie en komt uit een traceerbare keten, die afspraken heeft gemaakt op het gebied van milieu, duurzaamheid en dierwelzijn. De kip is een alternatief voor de duurdere duurzame kipproducten met 1, 2 of 3 sterren (biologisch) van de Dierenbescherming. Kipproducten met het Pluimgarantie-zegel zijn momenteel verkrijgbaar bij supermarkten van Spar, Jan Linders, Hoogvliet en Vomar.

 

Coop is al enige jaren bezig met het verduurzamen van het assortiment. Zo heeft in het vleeswarenassortiment bijna de helft van de producten minimaal een ster van het Beter Leven-keurmerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Lidl Kapellen na jarenlange lijdensweg eindelijk open

14/12/2017

Bijna vier jaar nadat het openbaar onderzoek van start ging, is de nieuwbouw-Lidl in Kapellen eindelijk geopend. Na tal van procedures moest de versdiscounter, onder druk van de buurt die vreesde voor een verkeersinfarct, zijn oorspronkelijke plannen bijschaven.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

Back to top