D’Hoore Group koopt Spaanse sectorgenoot

D’Hoore Group koopt Spaanse sectorgenoot

Koekjesfabrikant D'Hoore uit Ichtegem heeft 80% van het kapitaal in handen gekregen van zijn Spaanse sectorgenoot Big Drum Ibérica. Topman Dick D'Hoore wordt meteen ook voorzitter van het bedrijf.

IJshoorntjes, -wafeltjes en -koekjes

D'Hoore Group (met de merken Liobel Biscuits en Dupon Biscuits) heeft zich ingekocht in zijn Spaanse collega Big Drum Ibérica. Volgens de collega's van Alimarket.es heeft de West-Vlaamse industrieel Dick D'Hoore een participatie genomen van 80% in het Spaanse bedrijf. Hoeveel onze landgenoot voor de groep betaalt, is niet bekend.

 

Big Drum Ibérica was al een tijdje op zoek naar operationele en financiële versterking. Eerder stootte het zijn verpakkingsactiviteiten af voor een bedrag van 7,2 miljoen euro, aldus Alimarket.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top