Danone koopt 40% van ‘Michel et Augustin’ | RetailDetail

Danone koopt 40% van ‘Michel et Augustin’

Danone koopt 40% van ‘Michel et Augustin’

Voedingsreus Danone heeft een minderheidsparticipatie gekocht in het Franse koekjes- en yoghurtbedrijf Michel et Augustin. Dat versierde begin dit jaar nog een megacontract om koekjes te leveren aan de 7.624 vestigingen van Starbucks Café.

Touwtjes in handen houden

Met deze participatie ‑ die op termijn moet uitmonden in een volledige overname, zo klinkt het bij Danone ‑ versterkt de Franse voedingsreus zijn imago van producent en verkoper van gezonde kwaliteitsproducten. Voor Augustin Paluel-Marmont, die het bedrijf in 2004 samen met Michel de Rovira oprichtte, is de samenwerking met Danone een “logische stap” die de internationale groei van het bedrijf moet versnellen. Beide oprichters houden trouwens de operationele touwtjes in handen.

 

Verkoper van dienst is Artemis, de familiale holding van François Pinault. Die nam drie jaar geleden de controle van Michel et Augustin en betaalde naar verluidt zo’n twintig miljoen euro voor 70% van de aandelen. Na de deal met Danone heeft Artemis nog 35% van het bedrijf in handen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.