Danone koopt 40% van ‘Michel et Augustin’

Danone koopt 40% van ‘Michel et Augustin’

Voedingsreus Danone heeft een minderheidsparticipatie gekocht in het Franse koekjes- en yoghurtbedrijf Michel et Augustin. Dat versierde begin dit jaar nog een megacontract om koekjes te leveren aan de 7.624 vestigingen van Starbucks Café.

Touwtjes in handen houden

Met deze participatie ‑ die op termijn moet uitmonden in een volledige overname, zo klinkt het bij Danone ‑ versterkt de Franse voedingsreus zijn imago van producent en verkoper van gezonde kwaliteitsproducten. Voor Augustin Paluel-Marmont, die het bedrijf in 2004 samen met Michel de Rovira oprichtte, is de samenwerking met Danone een “logische stap” die de internationale groei van het bedrijf moet versnellen. Beide oprichters houden trouwens de operationele touwtjes in handen.

 

Verkoper van dienst is Artemis, de familiale holding van François Pinault. Die nam drie jaar geleden de controle van Michel et Augustin en betaalde naar verluidt zo’n twintig miljoen euro voor 70% van de aandelen. Na de deal met Danone heeft Artemis nog 35% van het bedrijf in handen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top