Danone verkoopt zelf Nederlandse Nutrilon in China

Danone verkoopt zelf Nederlandse Nutrilon in China

Danone heeft besloten om zelf Nutrilon met een Nederlands etiket in China aan te bieden via het online platform Tmall. Zo hoopt het tegemoet te komen aan de nog altijd hoge vraag uit China na een eerder voedingsschandaal.

Geen primeur

Sinds dat schandaal wordt Nutrilon in grote aantallen gekocht in de Nederlandse supermarkten, waarna ze naar China worden verscheept en daar tegen een veel hogere prijs verkocht. Dat zorgde eerder al voor tekorten in de Nederlandse supermarkten, waardoor die maatregelen moesten nemen. Een aantal ketens verbiedt zo om meer dan twee stuks van de babyvoeding aan te kopen.

 

Eind vorig jaar voerde Danone ook al de productie van Nutrilon verder op, om  te voorkomen dat de winkelschappen leeg bleven. Omwille van de vraag in China is de productie ondertussen al met 90 miljoen extra pakken per jaar uitgebreid. Nu gaat het dus zelf online verkopen in China.

 

De verkoop van Nutrilon op Tmall is geen primeur, want het product wordt er ook al aangeboden door Albert Heijn, dat sinds oktober vorig jaar een eigen webshop heeft op het platform van Alibaba. Daar biedt het typisch Nederlandse producten aan, waaronder dus de babyvoeding van Nutrilon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top