Danone verkoopt zelf Nederlandse Nutrilon in China | RetailDetail

Danone verkoopt zelf Nederlandse Nutrilon in China

Danone verkoopt zelf Nederlandse Nutrilon in China

Danone heeft besloten om zelf Nutrilon met een Nederlands etiket in China aan te bieden via het online platform Tmall. Zo hoopt het tegemoet te komen aan de nog altijd hoge vraag uit China na een eerder voedingsschandaal.

Geen primeur

Sinds dat schandaal wordt Nutrilon in grote aantallen gekocht in de Nederlandse supermarkten, waarna ze naar China worden verscheept en daar tegen een veel hogere prijs verkocht. Dat zorgde eerder al voor tekorten in de Nederlandse supermarkten, waardoor die maatregelen moesten nemen. Een aantal ketens verbiedt zo om meer dan twee stuks van de babyvoeding aan te kopen.

 

Eind vorig jaar voerde Danone ook al de productie van Nutrilon verder op, om  te voorkomen dat de winkelschappen leeg bleven. Omwille van de vraag in China is de productie ondertussen al met 90 miljoen extra pakken per jaar uitgebreid. Nu gaat het dus zelf online verkopen in China.

 

De verkoop van Nutrilon op Tmall is geen primeur, want het product wordt er ook al aangeboden door Albert Heijn, dat sinds oktober vorig jaar een eigen webshop heeft op het platform van Alibaba. Daar biedt het typisch Nederlandse producten aan, waaronder dus de babyvoeding van Nutrilon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.