Danone wijzigt managementstructuur | RetailDetail

Danone wijzigt managementstructuur

Danone wijzigt managementstructuur
Shutterstock

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Transparant

Faber is al sinds 2014 CEO bij het Franse zuivelbedrijf en zal die functie vanaf 1 december 2017 dus combineren met die van voorzitter van de raad van bestuur. Dat heeft diezelfde raad van bestuur unaniem beslist. Hij volgt Franck Riboud op als voorzitter, die erevoorzitter wordt en ook in functie zal blijven als directeur en lid van het strategisch comité. Benoît Potier, momenteel al directeur binnen Danone, volgt dan weer Riboud op als voorzitter van dat strategisch comité.

 

“Het samenbrengen van de rollen van voorzitter en CEO creëert een directe brug tussen de raad van bestuur en het management, die ervoor zal zorgen dat het bedrijf zijn strategie kan blijven uitvoeren, dat het met één stem kan spreken en dat het beslissingen op een vlotte en transparante manier kan nemen”, zegt Riboud.

 

Een trapje lager wordt ook het uitvoerend comité aangepakt: dat bestaat voortaan uit vijf personen die elk de leiding hebben over een tak van het bedrijf en rechtstreeks rapporteren aan CEO Emmanuel Faber.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalmprijzen verdrievoudigd door vraag uit Azië

28/05/2018

De zalmprijzen stijgen fors: zalm uit Noorwegen is in de afgelopen vijf jaar liefst drie maal duurder geworden. Vooral de groeiende vraag uit Azië zorgt daarvoor, al hadden ook de kwekers tegenslagen.

Zo verhoogt Wouter Kolk de snelheid van innovatie bij Albert Heijn

28/05/2018

Albert Heijn moet sneller innoveren om over dertig jaar nog relevant te zijn, meent topman Wouter Kolk. Een bezorgdienst voor warme maaltijden en een dashboard dat klanten toont hoe gezond ze boodschappen doen, zitten in de pijplijn.

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.