De Bijenkorf lanceert eigen 'voedsellijn met verhaal'

De Bijenkorf lanceert eigen 'voedsellijn met verhaal'

De Bijenkorf lanceert Food Stories, een nieuwe lijn met honing, thee, koffie, olie, azijn, jam, koekjes, champagne, wijn en bier die bestaat uit ambachtelijke producten met een verhaal. Het assortiment wordt de komende tijd verder uitgebreid.

Met een verhaal

Enkele producten uit de lijn zijn de biologische honing afkomstig van de Zorgimkerij en de jams die op het landgoed Mariënwaerdt worden gemaakt. De vier soorten jam zijn bereid volgens familierecept met biologisch fruit en bloemen uit de boomgaard en moestuin van het landgoed. De ambachtelijke koekjes voor de nieuwe lijn komen uit de Meesterbanketbakkerij van de Bijenkorf. King B Bier is een exclusief ontwikkeld honingbier op basis van koolzaadhoning.

 

De Bijenkorf vervolgt met de toevoeging van Food Stories aan het foodassortiment haar streven naar exclusiviteit en luxen, dat al gunstig uitpakte voor de omzet van de warenhuisketen. De lijn met ruim dertig producten is te koop in alle vestigingen van de Bijenkorf en kan online worden besteld via deBijenkorf.nl. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top