De Bijenkorf lanceert Food Stories | RetailDetail

De Bijenkorf lanceert eigen 'voedsellijn met verhaal'

De Bijenkorf lanceert eigen 'voedsellijn met verhaal'

De Bijenkorf lanceert Food Stories, een nieuwe lijn met honing, thee, koffie, olie, azijn, jam, koekjes, champagne, wijn en bier die bestaat uit ambachtelijke producten met een verhaal. Het assortiment wordt de komende tijd verder uitgebreid.

Met een verhaal

Enkele producten uit de lijn zijn de biologische honing afkomstig van de Zorgimkerij en de jams die op het landgoed Mariënwaerdt worden gemaakt. De vier soorten jam zijn bereid volgens familierecept met biologisch fruit en bloemen uit de boomgaard en moestuin van het landgoed. De ambachtelijke koekjes voor de nieuwe lijn komen uit de Meesterbanketbakkerij van de Bijenkorf. King B Bier is een exclusief ontwikkeld honingbier op basis van koolzaadhoning.

 

De Bijenkorf vervolgt met de toevoeging van Food Stories aan het foodassortiment haar streven naar exclusiviteit en luxen, dat al gunstig uitpakte voor de omzet van de warenhuisketen. De lijn met ruim dertig producten is te koop in alle vestigingen van de Bijenkorf en kan online worden besteld via deBijenkorf.nl. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.