De Criée heropent op 14 september de deuren

De Criée heropent op 14 september de deuren
Shutterstock

Op 14 september heropent in Antwerpen de voedingsmarkt De Criée. Dan zijn de verbouwingswerken helemaal afgerond. Om de laatste fase tot een goed einde te brengen sluit het tijdens de laatste 14 dagen volledig de deuren.

500 m² meer

De werken aan De Criée zijn al een tijdje aan de gang en moeten opnieuw een pak klanten naar de voedingsmarkt trekken. “De winkeloppervlakte, nu zo’n 1.300 vierkante meter, wordt met 500 vierkante meter uitgebreid. En voor onze drie beenhouwers hebben we nu één grote toog van 66 meter langs de hele rand. Dat is uniek in België”, zegt manager David Magnus.

 

Daarnaast worden er ook op vlak van duurzaamheid verschillende vernieuwingen doorgevoerd. Zo draait de machinekamer volledig op CO2 en wordt er gewerkt met warmterecuperatie. “Waardoor we bij een temperatuur van 0°C binnen nog 18 graden halen, zonder 1 cent verwarmingskosten. Het is onze grootste investering geweest, maar nu hebben we ons energieverbruik voor de helft teruggebracht.”

 

AD Delhaize

Er is ook werk gemaakt van een overdekte fietsenstalling, meer parkeerplaatsen en meer kassa’s, verse sushi, een uitgebreider vis- en kaasassortiment, een fruitsapmachine en ananassnijder, en versbereide gerechten. “We hebben ook plannen voor een tapas- en degustatiebar, waar mensen iets kunnen drinken en daarbij hapjes krijgen van onze slagers, zoals gedroogde hesp of Gelderse lende”, voegt Magnus toe.

 

In de hal komt er ook een vestiging van AD Delhaize. Ook Colruyt en Carrefour waren geïnteresseerd in de locatie, maar uiteindelijk werd er voor Delhaize gekozen. “Dat is een lange weg geweest, maar op een gegeven moment hebben we bekeken wat het beste bij ons zou passen en op alle vlakken is Delhaize daar het beste uitgekomen”, zei Magnus daarover aan onze redactie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Back to top