De Criée heropent op 14 september de deuren

De Criée heropent op 14 september de deuren
Shutterstock

Op 14 september heropent in Antwerpen de voedingsmarkt De Criée. Dan zijn de verbouwingswerken helemaal afgerond. Om de laatste fase tot een goed einde te brengen sluit het tijdens de laatste 14 dagen volledig de deuren.

500 m² meer

De werken aan De Criée zijn al een tijdje aan de gang en moeten opnieuw een pak klanten naar de voedingsmarkt trekken. “De winkeloppervlakte, nu zo’n 1.300 vierkante meter, wordt met 500 vierkante meter uitgebreid. En voor onze drie beenhouwers hebben we nu één grote toog van 66 meter langs de hele rand. Dat is uniek in België”, zegt manager David Magnus.

 

Daarnaast worden er ook op vlak van duurzaamheid verschillende vernieuwingen doorgevoerd. Zo draait de machinekamer volledig op CO2 en wordt er gewerkt met warmterecuperatie. “Waardoor we bij een temperatuur van 0°C binnen nog 18 graden halen, zonder 1 cent verwarmingskosten. Het is onze grootste investering geweest, maar nu hebben we ons energieverbruik voor de helft teruggebracht.”

 

AD Delhaize

Er is ook werk gemaakt van een overdekte fietsenstalling, meer parkeerplaatsen en meer kassa’s, verse sushi, een uitgebreider vis- en kaasassortiment, een fruitsapmachine en ananassnijder, en versbereide gerechten. “We hebben ook plannen voor een tapas- en degustatiebar, waar mensen iets kunnen drinken en daarbij hapjes krijgen van onze slagers, zoals gedroogde hesp of Gelderse lende”, voegt Magnus toe.

 

In de hal komt er ook een vestiging van AD Delhaize. Ook Colruyt en Carrefour waren geïnteresseerd in de locatie, maar uiteindelijk werd er voor Delhaize gekozen. “Dat is een lange weg geweest, maar op een gegeven moment hebben we bekeken wat het beste bij ons zou passen en op alle vlakken is Delhaize daar het beste uitgekomen”, zei Magnus daarover aan onze redactie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

Filet Pur: Groot misbaar in het abattoir

15/09/2017

Iemand nog een stukje tournedos? Of toch liever een geraspte wortel? De vleessector maakte alweer geen al te beste beurt afgelopen week, en dat is RetailDetail Food niet ontgaan, zoals blijkt uit dit onmisbare overzicht van de FMCG-actualiteit.

Back to top