De Criée heropent op 14 september de deuren | RetailDetail

De Criée heropent op 14 september de deuren

De Criée heropent op 14 september de deuren
Shutterstock

Op 14 september heropent in Antwerpen de voedingsmarkt De Criée. Dan zijn de verbouwingswerken helemaal afgerond. Om de laatste fase tot een goed einde te brengen sluit het tijdens de laatste 14 dagen volledig de deuren.

500 m² meer

De werken aan De Criée zijn al een tijdje aan de gang en moeten opnieuw een pak klanten naar de voedingsmarkt trekken. “De winkeloppervlakte, nu zo’n 1.300 vierkante meter, wordt met 500 vierkante meter uitgebreid. En voor onze drie beenhouwers hebben we nu één grote toog van 66 meter langs de hele rand. Dat is uniek in België”, zegt manager David Magnus.

 

Daarnaast worden er ook op vlak van duurzaamheid verschillende vernieuwingen doorgevoerd. Zo draait de machinekamer volledig op CO2 en wordt er gewerkt met warmterecuperatie. “Waardoor we bij een temperatuur van 0°C binnen nog 18 graden halen, zonder 1 cent verwarmingskosten. Het is onze grootste investering geweest, maar nu hebben we ons energieverbruik voor de helft teruggebracht.”

 

AD Delhaize

Er is ook werk gemaakt van een overdekte fietsenstalling, meer parkeerplaatsen en meer kassa’s, verse sushi, een uitgebreider vis- en kaasassortiment, een fruitsapmachine en ananassnijder, en versbereide gerechten. “We hebben ook plannen voor een tapas- en degustatiebar, waar mensen iets kunnen drinken en daarbij hapjes krijgen van onze slagers, zoals gedroogde hesp of Gelderse lende”, voegt Magnus toe.

 

In de hal komt er ook een vestiging van AD Delhaize. Ook Colruyt en Carrefour waren geïnteresseerd in de locatie, maar uiteindelijk werd er voor Delhaize gekozen. “Dat is een lange weg geweest, maar op een gegeven moment hebben we bekeken wat het beste bij ons zou passen en op alle vlakken is Delhaize daar het beste uitgekomen”, zei Magnus daarover aan onze redactie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.