De Criée heropent op 14 september de deuren

De Criée heropent op 14 september de deuren
Shutterstock

Op 14 september heropent in Antwerpen de voedingsmarkt De Criée. Dan zijn de verbouwingswerken helemaal afgerond. Om de laatste fase tot een goed einde te brengen sluit het tijdens de laatste 14 dagen volledig de deuren.

500 m² meer

De werken aan De Criée zijn al een tijdje aan de gang en moeten opnieuw een pak klanten naar de voedingsmarkt trekken. “De winkeloppervlakte, nu zo’n 1.300 vierkante meter, wordt met 500 vierkante meter uitgebreid. En voor onze drie beenhouwers hebben we nu één grote toog van 66 meter langs de hele rand. Dat is uniek in België”, zegt manager David Magnus.

 

Daarnaast worden er ook op vlak van duurzaamheid verschillende vernieuwingen doorgevoerd. Zo draait de machinekamer volledig op CO2 en wordt er gewerkt met warmterecuperatie. “Waardoor we bij een temperatuur van 0°C binnen nog 18 graden halen, zonder 1 cent verwarmingskosten. Het is onze grootste investering geweest, maar nu hebben we ons energieverbruik voor de helft teruggebracht.”

 

AD Delhaize

Er is ook werk gemaakt van een overdekte fietsenstalling, meer parkeerplaatsen en meer kassa’s, verse sushi, een uitgebreider vis- en kaasassortiment, een fruitsapmachine en ananassnijder, en versbereide gerechten. “We hebben ook plannen voor een tapas- en degustatiebar, waar mensen iets kunnen drinken en daarbij hapjes krijgen van onze slagers, zoals gedroogde hesp of Gelderse lende”, voegt Magnus toe.

 

In de hal komt er ook een vestiging van AD Delhaize. Ook Colruyt en Carrefour waren geïnteresseerd in de locatie, maar uiteindelijk werd er voor Delhaize gekozen. “Dat is een lange weg geweest, maar op een gegeven moment hebben we bekeken wat het beste bij ons zou passen en op alle vlakken is Delhaize daar het beste uitgekomen”, zei Magnus daarover aan onze redactie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top