De Vegetarische Slager nu ook bij Britse supermarktketen Waitrose | RetailDetail

De Vegetarische Slager nu ook bij Britse supermarktketen Waitrose

De Vegetarische Slager nu ook bij Britse supermarktketen Waitrose
Vegetarische Slager

De Vegetarische Slager heeft een samenwerking afgesloten met de Britse supermarktketen Waitrose. Het is de eerste keer dat het assortiment van het Nederlandse bedrijf bij een Britse keten terechtkomt.

Bakermat

"We zijn zeer verheugd over deze doorbraak, juist omdat Groot-Brittannië gezien wordt als de bakermat van het vegetarisme”, zegt Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager. “Het is geweldig dat we een premium supermarkt als Waitrose enthousiast hebben gekregen voor een nieuwe generatie plantaardig vlees die niet of nauwelijks van echt te onderscheiden is.”

 

Voor Waitrose betekent de samenwerking met het Nederlandse voedingsbedrijf een fikse uitbreiding voor het assortiment. Dankzij de vleesvervangers en vegetarische maaltijden van De Vegetarische Slager komt er 35% meer vegetarische producten in de winkelrekken te liggen.

 

Het is niet de eerste keer dat De Vegetarische Slager de stap naar het buitenland zet: de producten zijn al te vinden bij 3.500 verkooppunten in vijftien landen.

 

De Vegetarische Slager kwam onlangs nog in het oog van een stormpje te staan, toen het op de vingers werd getikt door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) vanwege "verwarrende productnamen". Enkele dagen later moest de NVWA wel zijn excuses aanbieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.