De Vegetarische Slager verbouwt winkel Den Haag

De Vegetarische Slager verbouwt winkel Den Haag
De Vegetarische Slager

De Vegetarische Slager gaat zijn winkel in Den Haag stevig verbouwen. Het pand aan het Spui, dat de komende twee jaar sluit, wordt daarna drie keer zo groot en zal dan ruimte bieden aan andere een horecagedeelte, waar klanten een vleesloos gerecht kunnen bestellen en gebruiken. 

Naar tijdelijke winkel

De Vegetarische Slager zoekt nu een locatie voor de opening van een tijdelijke winkel, “bij voorkeur met mogelijkheden voor horeca en eveneens dicht bij het centrum”, aldus woordvoerder Amadea Boneschansker. Een noodwinkel aan het Spuiplein is eveneens een optie. 

 

De formule wil bovendien eind dit jaar of begin volgend jaar in Breda een eigen productielocatie openen. De fabriek moet deze herfst gaan proefdraaien, liet Jaap Korteweg dit voorjaar weten. De locatie van 3000 m² aan de Korteweg, die een capaciteit krijgt van vijftig miljoen vegetarische maaltijdcomponenten per jaar, is mogelijk gemaakt dankzij een obligatielening waarmee 2,5 miljoen werd opgehaald.

 

De Vegetarische Slager, een initiatief van ondernemer Jaap Korteweg, begon zeven jaar geleden met haar concept aan het Spui. De keten is inmiddels uitgegroeid tot leverancier van een assortiment vegetarische producten aan 3500 verkooppunten in vijftien landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top