Dean & DeLuca komt naar Europa

Dean & DeLuca komt naar Europa

De bekende Amerikaanse gourmetketen Dean & DeLuca gaat een eerste Europese winkel openen, in Londen.  Dat is goed nieuws voor foodies met een ongelimiteerd budget… 

 

Internationale expansie

Volgens berichten in de Britse pers opent de delicatessenketen begin volgend jaar een winkel in Mount Street in de chique Londense wijk Mayfair (tussen Hyde Park en SoHo). Dean & DeLuca zou nog meer Britse vestigingen op het oog hebben. Over andere Europese plannen is niets bekend. 


Het bedrijf werd opgericht in 1977 door Giorgio DeLuca en Joel Dean. Hun droom was om klanten de genoegens van lekker koken en eten te laten ervaren. De eerste winkel van Dean & DeLuca opende in Manhattan. Intussen heeft de keten elf vestigingen in de VS en flink wat verkooppunten in Japan, Koeweit, Dubai, Singapore, Thailand, Zuid-Korea en de Filippijnen. De retailer voert verschillende concepten: markets (grote winkels die retail en foodservice combineren), restaurants en café’s.  

 

Stevig geprijsd

In Mount Street vervoegt Dean & DeLuca grote (en dure) namen als Marc Jacobs, Linda Farrow, Christian Louboutin, Céline en Ralph Lauren. Dat is geen toeval. Prijs is voor klanten van de luxeketen namelijk geen bezwaar. Een kersenclafoutis kost 40 dollar, een bordje Franse kazen haalt 75 dollar en ook voor een collectie van 42 theezakjes betaal je 75 dollar. 


Dean & DeLuca werd onder andere wereldberoemd door de opvallende rol die de keten kreeg in de roman American Psycho (Bret Easton Ellis, 1991) en de film Hannibal (2001). Heel wat celebrities – waaronder Taylor Swift en Helen Mirren – zijn zelfverklaarde fans. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top