Dean & DeLuca komt naar Europa

Dean & DeLuca komt naar Europa

Dean & DeLuca komt naar Europa

De bekende Amerikaanse gourmetketen Dean & DeLuca gaat een eerste Europese winkel openen, in Londen.  Dat is goed nieuws voor foodies met een ongelimiteerd budget… 

 

Internationale expansie

Volgens berichten in de Britse pers opent de delicatessenketen begin volgend jaar een winkel in Mount Street in de chique Londense wijk Mayfair (tussen Hyde Park en SoHo). Dean & DeLuca zou nog meer Britse vestigingen op het oog hebben. Over andere Europese plannen is niets bekend. 


Het bedrijf werd opgericht in 1977 door Giorgio DeLuca en Joel Dean. Hun droom was om klanten de genoegens van lekker koken en eten te laten ervaren. De eerste winkel van Dean & DeLuca opende in Manhattan. Intussen heeft de keten elf vestigingen in de VS en flink wat verkooppunten in Japan, Koeweit, Dubai, Singapore, Thailand, Zuid-Korea en de Filippijnen. De retailer voert verschillende concepten: markets (grote winkels die retail en foodservice combineren), restaurants en café’s.  

 

Stevig geprijsd

In Mount Street vervoegt Dean & DeLuca grote (en dure) namen als Marc Jacobs, Linda Farrow, Christian Louboutin, Céline en Ralph Lauren. Dat is geen toeval. Prijs is voor klanten van de luxeketen namelijk geen bezwaar. Een kersenclafoutis kost 40 dollar, een bordje Franse kazen haalt 75 dollar en ook voor een collectie van 42 theezakjes betaal je 75 dollar. 


Dean & DeLuca werd onder andere wereldberoemd door de opvallende rol die de keten kreeg in de roman American Psycho (Bret Easton Ellis, 1991) en de film Hannibal (2001). Heel wat celebrities – waaronder Taylor Swift en Helen Mirren – zijn zelfverklaarde fans. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.