Dean & DeLuca komt naar Europa

Dean & DeLuca komt naar Europa

Dean & DeLuca komt naar Europa

De bekende Amerikaanse gourmetketen Dean & DeLuca gaat een eerste Europese winkel openen, in Londen.  Dat is goed nieuws voor foodies met een ongelimiteerd budget… 

 

Internationale expansie

Volgens berichten in de Britse pers opent de delicatessenketen begin volgend jaar een winkel in Mount Street in de chique Londense wijk Mayfair (tussen Hyde Park en SoHo). Dean & DeLuca zou nog meer Britse vestigingen op het oog hebben. Over andere Europese plannen is niets bekend. 


Het bedrijf werd opgericht in 1977 door Giorgio DeLuca en Joel Dean. Hun droom was om klanten de genoegens van lekker koken en eten te laten ervaren. De eerste winkel van Dean & DeLuca opende in Manhattan. Intussen heeft de keten elf vestigingen in de VS en flink wat verkooppunten in Japan, Koeweit, Dubai, Singapore, Thailand, Zuid-Korea en de Filippijnen. De retailer voert verschillende concepten: markets (grote winkels die retail en foodservice combineren), restaurants en café’s.  

 

Stevig geprijsd

In Mount Street vervoegt Dean & DeLuca grote (en dure) namen als Marc Jacobs, Linda Farrow, Christian Louboutin, Céline en Ralph Lauren. Dat is geen toeval. Prijs is voor klanten van de luxeketen namelijk geen bezwaar. Een kersenclafoutis kost 40 dollar, een bordje Franse kazen haalt 75 dollar en ook voor een collectie van 42 theezakjes betaal je 75 dollar. 


Dean & DeLuca werd onder andere wereldberoemd door de opvallende rol die de keten kreeg in de roman American Psycho (Bret Easton Ellis, 1991) en de film Hannibal (2001). Heel wat celebrities – waaronder Taylor Swift en Helen Mirren – zijn zelfverklaarde fans. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie.