Dean & DeLuca komt naar Europa

Dean & DeLuca komt naar Europa

Dean & DeLuca komt naar Europa

De bekende Amerikaanse gourmetketen Dean & DeLuca gaat een eerste Europese winkel openen, in Londen.  Dat is goed nieuws voor foodies met een ongelimiteerd budget… 

 

Internationale expansie

Volgens berichten in de Britse pers opent de delicatessenketen begin volgend jaar een winkel in Mount Street in de chique Londense wijk Mayfair (tussen Hyde Park en SoHo). Dean & DeLuca zou nog meer Britse vestigingen op het oog hebben. Over andere Europese plannen is niets bekend. 


Het bedrijf werd opgericht in 1977 door Giorgio DeLuca en Joel Dean. Hun droom was om klanten de genoegens van lekker koken en eten te laten ervaren. De eerste winkel van Dean & DeLuca opende in Manhattan. Intussen heeft de keten elf vestigingen in de VS en flink wat verkooppunten in Japan, Koeweit, Dubai, Singapore, Thailand, Zuid-Korea en de Filippijnen. De retailer voert verschillende concepten: markets (grote winkels die retail en foodservice combineren), restaurants en café’s.  

 

Stevig geprijsd

In Mount Street vervoegt Dean & DeLuca grote (en dure) namen als Marc Jacobs, Linda Farrow, Christian Louboutin, Céline en Ralph Lauren. Dat is geen toeval. Prijs is voor klanten van de luxeketen namelijk geen bezwaar. Een kersenclafoutis kost 40 dollar, een bordje Franse kazen haalt 75 dollar en ook voor een collectie van 42 theezakjes betaal je 75 dollar. 


Dean & DeLuca werd onder andere wereldberoemd door de opvallende rol die de keten kreeg in de roman American Psycho (Bret Easton Ellis, 1991) en de film Hannibal (2001). Heel wat celebrities – waaronder Taylor Swift en Helen Mirren – zijn zelfverklaarde fans. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top