Deen breidt online uit met verstassen | RetailDetail

Deen breidt online uit met verstassen

Deen breidt online uit met verstassen

Deen breidt het online aanbod uit met een beperkt assortiment vers. Klanten kunnen verstassen samenstellen met daarin drie hardlopende versartikelen. 

 

Vullen voor vaste prijs

Online klanten kunnen de verstassen vullen voor een vaste prijs. Een tas met drie groenten- en zuivelproducten kost 2 euro, een verstas met fruit kost 4 euro. Een vlees-vis-vegatas met bijvoorbeeld biologisch gehakt, zalmfilet en vegetarische hamburgers bestelt de online klant voor 5 euro.

 

Binnenkort wordt ook een broodtas aan het online versassortiment toegevoegd. De klant kan de verstassen samen met de uit de webshop bestelde kruidenierswaren afhalen in de winkel of laten bezorgen. Deen voorziet met de verstassen met een selectief assortiment in de basisbehoefte van klanten, stelt directeur Leendert van Eck.

 

Webwinkel groeide fors

Deen ging ruim een jaar geleden van start met de webwinkel. Het online assortiment van de regionale supermarktketen bevatte tot voor kort uitsluitend kruidenierswaren en voorraadproducten als frisdrank, bier en papierwaren.

 

Niettemin groeide de webshop vorig jaar met 800 tot 900 procent. Deen speelt hiermee bijna break-even, aldus Van Eck.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.