Deen breidt online uit met verstassen

Deen breidt online uit met verstassen

Deen breidt het online aanbod uit met een beperkt assortiment vers. Klanten kunnen verstassen samenstellen met daarin drie hardlopende versartikelen. 

 

Vullen voor vaste prijs

Online klanten kunnen de verstassen vullen voor een vaste prijs. Een tas met drie groenten- en zuivelproducten kost 2 euro, een verstas met fruit kost 4 euro. Een vlees-vis-vegatas met bijvoorbeeld biologisch gehakt, zalmfilet en vegetarische hamburgers bestelt de online klant voor 5 euro.

 

Binnenkort wordt ook een broodtas aan het online versassortiment toegevoegd. De klant kan de verstassen samen met de uit de webshop bestelde kruidenierswaren afhalen in de winkel of laten bezorgen. Deen voorziet met de verstassen met een selectief assortiment in de basisbehoefte van klanten, stelt directeur Leendert van Eck.

 

Webwinkel groeide fors

Deen ging ruim een jaar geleden van start met de webwinkel. Het online assortiment van de regionale supermarktketen bevatte tot voor kort uitsluitend kruidenierswaren en voorraadproducten als frisdrank, bier en papierwaren.

 

Niettemin groeide de webshop vorig jaar met 800 tot 900 procent. Deen speelt hiermee bijna break-even, aldus Van Eck.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Back to top