Deinze weer grootste AD Delhaize van België

Buitenaanzicht vernieuwde winkel AD Delhaize Deinze
Foto: AD Delhaize Deinze

In Deinze opent de grootste AD Delhaize van België. De familie Dewitte heeft er zijn supermarkt vernieuwd en verder uitgebreid naar 2.800 vierkante meter oppervlakte, waardoor de Delhaize-aangeslotene opnieuw recordhouder wordt.

 

Eetruimte voor 54 man

De AD Delhaize van Deinze heeft zijn titel van grootste AD Delhaize van het land terug. De ambitieuze Delhaize-franchisewinkel heropent officieel de deuren, na een jaar lang renoveren en bijbouwen. Al in 2006 werd de supermarkt aan de Gentsesteenweg (N43) de grootste zelfstandige vestiging van de keten, en na een korte tijd ingehaald te zijn door franchisenemers in Roeselare pakt de familie Dewitte het record nu terug.


Nieuw in de winkel is een wijnafdeling, die in de plaats komt van een stuk magazijn. Zo werd de winkel meteen ook 300 vierkante meter groter, wat de oppervlakte van 2.500 naar 2.800 vierkante meter deed stijgen. Door de vrijgekomen ruimte kon ook de versafdeling worden uitgebreid en is er nu een gloednieuwe “verbruikersruimte” waar mensen hun gekochte maaltijd of tussendoortje ter plaatse kunnen opeten, vertelt Sam Dewitte aan HLN. Er is plaats voor 54 personen, wanneer dat mag in het licht van de coronamaatregelen welteverstaan.

 

Open versateliers

De ateliers waar brood, kaas en charcuterie worden bereid, zijn in de vernieuwde winkel bovendien opengemaakt, zodat klanten de medewerkers bezig kunnen zien. Om winkeloppervlakte te besparen maar toch extra backofficeruimte te hebben, zijn de magazijnen en werkruimtes over twee verdiepingen verdeeld, met twee keer 500 vierkante meter aan de rechterkant van het pand. De vernieuwde supermarkt zal daarnaast 35% energie besparen door energiezuinigere koeling, verlichting en toestellen op CO2 in plaats van freon.


De voorziene openingsreceptie valt door de coronamaatregelen in het water, maar de AD Delhaize organiseert ter vervanging een grootschalige wedstrijd voor klanten. Er is volgens de uitbaters voor meer dan 34.000 euro aan prijzen voorzien, te verdelen over 500 klanten met een volle spaarkaart. Klanten krijgen in de eerste twee weken ook een fles wijn om de opening te vieren. In de vernieuwde winkel kunnen zo’n vijf extra medewerkers aan de slag.