Delhaize betaalde zuurgooier duizenden euro’s

Delhaize betaalde zuurgooier duizenden euro’s

Supermarktketen Delhaize zou tot 40.000 euro hebben overgemaakt aan de man die zuur in het gezicht van een poetsvrouw had gegooid in een Antwerpse Delhaize, op aanraden van het parket.

In overleg met de onderzoekers

Ruim drie maanden eiste de zuurgooier dat Delhaize bedragen van 300 tot 500 euro overschreef, maar toen de groep weigerde in te gaan op de eis om hogere bedragen over te schrijven heeft de man zijn onwaarschijnlijke dreigement daadwerkelijk uitgevoerd.

 

Volgens de Franstalige krant La Capitale (Sudpresse) zou de distributeur daarna in overleg met de recherche de bedragen hebben opgetrokken tot 3.000 euro, maar dan wel in schijven zodat de man meermaals naar de bankautomaat moest.

 

De politie hoopte de man op die manier te kunnen klissen. Bijna was het trouwens gelukt, want nog volgens de krant had de politie de zuurgooier bijna te pakken: de patrouille kwam net te laat aan bij de bankautomaat waar de man zijn rekeningen had gecheckt. Uiteindelijk liep de vermoedelijke dader in de buurt van Parijs bij een banale verkeerscontrole tegen de lamp.

 

Prepaid creditcards

Intussen is ook bekend hoe de man tewerk ging: hij had in Frankrijk prepaid creditcards gekocht waarop hij het geld liet overmaken. Bij onze zuiderburen hoeft men zich niet te legitimeren bij het kopen van zo'n kaart, waardoor de aankoop dus makkelijk onder een valse naam kan.

 

Bij Delhaize blijft men vooralsnog op de vlakte: "We geven geen commentaar op wat we al dan niet in het lopende gerechtelijke onderzoek gedaan hebben", zegt woordvoerder Roel Dekelver. "We hebben geregeld overleg met het parket en doen wat het gerecht ons aanraadt te doen."

 

Hoeveel Delhaize alles samen betaald heeft, is niet officieel bekend, maar volgens HLN.be zou het in totaal om zo'n 40.000 euro gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Carrefour heeft een nieuwe CFO

17/10/2017

De Franse supermarktgroep Carrefour heeft een nieuwe CFO aangesteld. Pierre-Jean Sivignon verlaat om persoonlijke redenen het bedrijf en wordt vervangen door Matthieu Malige, die overkomt van Fnac Darty.

Nieuwe cao bij Belgische brouwerijen AB InBev

17/10/2017

Bij de brouwerijen van AB InBev in Leuven, Jupille en Hoegaarden is een einde gekomen aan de onrusten, nu de vakbonden en de directie een akkoord hebben bereikt over een deel van de nieuwe cao voor de medewerkers.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Back to top