Delhaize breidt actie met 'lelijke groenten' uit | RetailDetail

Delhaize breidt actie met 'lelijke groenten' uit

Delhaize breidt actie met 'lelijke groenten' uit

Supermarktketen Delhaize gaat de actie met de verkoop van 'lelijke groenten' verder uitbreiden. Vanaf 29 april zullen de groenten te vinden zijn in meer dan vijftig supermarkten en even veel AD Delhaize-winkels.

Prijsverschil tot 30 procent

Lelijke groenten zijn perfect eetbaar, maar worden meestal niet in de winkels verkocht omdat hun uiterlijk afwijkt van de norm. Sinds de zomer van vorig jaar zijn de groenten al te vinden in zestien supermarkten van Delhaize. Delhaize verkoopt de groenten in kisten van minimum drie kilogram, waarbij het aanbod afhankelijk is van welke lelijke groenten op de markt te vinden zijn. De groenten zijn uitsluitend afkomstig uit België. Per doos moet de klant 3,99 euro betalen: dat is een prijsverschil dat kan oplopen tot 30%.

 

In een eerste fase werden er al meer dan 6.000 dozen met lelijke groenten verkocht, goed voor 15 ton groenten die anders nooit in de winkel zouden worden verkocht. Omwille van de positieve reacties heeft Delhaize nu besloten om de actie uit te breiden. Delhaize verwacht dat er per week ongeveer 3.000 dozen zullen verkocht worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.