Delhaize breidt actie met 'lelijke groenten' uit

Delhaize breidt actie met 'lelijke groenten' uit

Supermarktketen Delhaize gaat de actie met de verkoop van 'lelijke groenten' verder uitbreiden. Vanaf 29 april zullen de groenten te vinden zijn in meer dan vijftig supermarkten en even veel AD Delhaize-winkels.

Prijsverschil tot 30 procent

Lelijke groenten zijn perfect eetbaar, maar worden meestal niet in de winkels verkocht omdat hun uiterlijk afwijkt van de norm. Sinds de zomer van vorig jaar zijn de groenten al te vinden in zestien supermarkten van Delhaize. Delhaize verkoopt de groenten in kisten van minimum drie kilogram, waarbij het aanbod afhankelijk is van welke lelijke groenten op de markt te vinden zijn. De groenten zijn uitsluitend afkomstig uit België. Per doos moet de klant 3,99 euro betalen: dat is een prijsverschil dat kan oplopen tot 30%.

 

In een eerste fase werden er al meer dan 6.000 dozen met lelijke groenten verkocht, goed voor 15 ton groenten die anders nooit in de winkel zouden worden verkocht. Omwille van de positieve reacties heeft Delhaize nu besloten om de actie uit te breiden. Delhaize verwacht dat er per week ongeveer 3.000 dozen zullen verkocht worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top