Delhaize breidt actie met 'lelijke groenten' uit | RetailDetail

Delhaize breidt actie met 'lelijke groenten' uit

Delhaize breidt actie met 'lelijke groenten' uit

Supermarktketen Delhaize gaat de actie met de verkoop van 'lelijke groenten' verder uitbreiden. Vanaf 29 april zullen de groenten te vinden zijn in meer dan vijftig supermarkten en even veel AD Delhaize-winkels.

Prijsverschil tot 30 procent

Lelijke groenten zijn perfect eetbaar, maar worden meestal niet in de winkels verkocht omdat hun uiterlijk afwijkt van de norm. Sinds de zomer van vorig jaar zijn de groenten al te vinden in zestien supermarkten van Delhaize. Delhaize verkoopt de groenten in kisten van minimum drie kilogram, waarbij het aanbod afhankelijk is van welke lelijke groenten op de markt te vinden zijn. De groenten zijn uitsluitend afkomstig uit België. Per doos moet de klant 3,99 euro betalen: dat is een prijsverschil dat kan oplopen tot 30%.

 

In een eerste fase werden er al meer dan 6.000 dozen met lelijke groenten verkocht, goed voor 15 ton groenten die anders nooit in de winkel zouden worden verkocht. Omwille van de positieve reacties heeft Delhaize nu besloten om de actie uit te breiden. Delhaize verwacht dat er per week ongeveer 3.000 dozen zullen verkocht worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".