Delhaize breidt actie met 'lelijke groenten' uit | RetailDetail

Delhaize breidt actie met 'lelijke groenten' uit

Delhaize breidt actie met 'lelijke groenten' uit

Supermarktketen Delhaize gaat de actie met de verkoop van 'lelijke groenten' verder uitbreiden. Vanaf 29 april zullen de groenten te vinden zijn in meer dan vijftig supermarkten en even veel AD Delhaize-winkels.

Prijsverschil tot 30 procent

Lelijke groenten zijn perfect eetbaar, maar worden meestal niet in de winkels verkocht omdat hun uiterlijk afwijkt van de norm. Sinds de zomer van vorig jaar zijn de groenten al te vinden in zestien supermarkten van Delhaize. Delhaize verkoopt de groenten in kisten van minimum drie kilogram, waarbij het aanbod afhankelijk is van welke lelijke groenten op de markt te vinden zijn. De groenten zijn uitsluitend afkomstig uit België. Per doos moet de klant 3,99 euro betalen: dat is een prijsverschil dat kan oplopen tot 30%.

 

In een eerste fase werden er al meer dan 6.000 dozen met lelijke groenten verkocht, goed voor 15 ton groenten die anders nooit in de winkel zouden worden verkocht. Omwille van de positieve reacties heeft Delhaize nu besloten om de actie uit te breiden. Delhaize verwacht dat er per week ongeveer 3.000 dozen zullen verkocht worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top