Delhaize en Ahold geven op 14 maart startschot fusie | RetailDetail

Delhaize en Ahold geven op 14 maart startschot fusie

Delhaize en Ahold geven op 14 maart startschot fusie

Supermarktbedrijven Delhaize en Ahold hebben de datum aangekondigd van de buitengewone algemene vergadering, waarop alle aandeelhouders het groen licht moeten geven voor de fusie tussen de twee partijen.

 

Meer dan 6.500 winkels

Die algemene vergadering zal op 14 maart plaatsvinden en is het effectieve startschot van de fusie tussen het Nederlandse Ahold en het Belgische Delhaize. Ondertussen is de prospectus voor de fusie al goedgekeurd door de Nederlandse beurswaakhond AFM. Die heeft een ‘Europees paspoort’ en is dus ook meteen in orde voor België.

 

Bij de fusie tussen de twee partijen zal een wereldwijd supermarktbedrijf ontstaan met meer dan 6.500 winkels en ruim 375.000 werknemers in Europa en de Verenigde Staten. De fusie moet halverwege dit jaar volledig afgerond zijn. Dat is ongeveer een jaar nadat de fusie voor het eerst werd aangekondigd. Het hoofdkantoor van Ahold-Delhaize zal zich trouwens in Nederland vestigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.