Delhaize herschikt directiecomité | RetailDetail

Delhaize herschikt directiecomité

Delhaize herschikt directiecomité
Foto Delhaize

Zopas kondigde Delhaize enkele wijzigingen aan in de samenstelling van zijn directiecomité. De retailer lanceerde ook een nieuwe campagne, met de slogan ‘Mee met ’t leven’.

 

Vertrouwde namen en nieuwkomers

CEO Xavier Piesvaux heeft zijn team samengesteld, met enkele vertrouwde namen én enkele nieuwkomers. Er komen vier nieuwe 'senior vice presidents': Françoise Burlet (klantenoperaties); Marc Debussche (producten, kwaliteit, marketing en winkelconcepten), Kris Van Strydonck (strategie, netwerkontwikkeling en e-commerce) en Els Steen (juridisch departement voor België en Centraal- en Zuidoost-Europa). Thierry De Vleeschouwer wordt CIO voor België en Centraal- en Zuidoost-Europa.

 

Dieter De Waegeneer (de nieuwe SVP organisatie en duurzaamheid) werkt al tien jaar voor Delhaize en was tot vandaag verantwoordelijk voor HR en sociale zaken. Siger Spaans krijgt het departement financiën. Hij werkt al zeventien jaar voor Alold Delhaize en was sinds 2014 vice-president financiën voor de supermarkten van Albert in Tsjechië. 

 

De volgende leden van het directiecomité verlaten het bedrijf: Mark Verleye (logistiek en kwaliteit), Sylvie van den Eynde (mensen en organisatie) en Jorge Bulleraich (financiën).

 

CEO Piesvaux heeft vertrouwen in zijn nieuwe team: “We beschikken over het juiste team om onze ambitie waar te maken. Delhaize wil de favoriete supermarkt in België en Luxemburg zijn met een uniek aanbod voor haar klanten. In dat kader lanceerden we vorige week de campagne rond onze nieuwe positionering ‘Beter leven begint bij beter eten’ wat zich vertaalt in de nieuwe slogan ‘Mee met ’t leven’.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.