Delhaize herschikt directiecomité | RetailDetail

Delhaize herschikt directiecomité

Delhaize herschikt directiecomité
Foto Delhaize

Zopas kondigde Delhaize enkele wijzigingen aan in de samenstelling van zijn directiecomité. De retailer lanceerde ook een nieuwe campagne, met de slogan ‘Mee met ’t leven’.

 

Vertrouwde namen en nieuwkomers

CEO Xavier Piesvaux heeft zijn team samengesteld, met enkele vertrouwde namen én enkele nieuwkomers. Er komen vier nieuwe 'senior vice presidents': Françoise Burlet (klantenoperaties); Marc Debussche (producten, kwaliteit, marketing en winkelconcepten), Kris Van Strydonck (strategie, netwerkontwikkeling en e-commerce) en Els Steen (juridisch departement voor België en Centraal- en Zuidoost-Europa). Thierry De Vleeschouwer wordt CIO voor België en Centraal- en Zuidoost-Europa.

 

Dieter De Waegeneer (de nieuwe SVP organisatie en duurzaamheid) werkt al tien jaar voor Delhaize en was tot vandaag verantwoordelijk voor HR en sociale zaken. Siger Spaans krijgt het departement financiën. Hij werkt al zeventien jaar voor Alold Delhaize en was sinds 2014 vice-president financiën voor de supermarkten van Albert in Tsjechië. 

 

De volgende leden van het directiecomité verlaten het bedrijf: Mark Verleye (logistiek en kwaliteit), Sylvie van den Eynde (mensen en organisatie) en Jorge Bulleraich (financiën).

 

CEO Piesvaux heeft vertrouwen in zijn nieuwe team: “We beschikken over het juiste team om onze ambitie waar te maken. Delhaize wil de favoriete supermarkt in België en Luxemburg zijn met een uniek aanbod voor haar klanten. In dat kader lanceerden we vorige week de campagne rond onze nieuwe positionering ‘Beter leven begint bij beter eten’ wat zich vertaalt in de nieuwe slogan ‘Mee met ’t leven’.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.