Delhaize houdt groot personeelsfeest voor 150e verjaardag

Delhaize houdt groot personeelsfeest voor 150e verjaardag
Shutterstock

Supermarktketen Delhaize gaat van 17 tot 20 juni een groot festival organiseren voor alle 15.000 werknemers in het kader van het 150-jarig bestaan van het bedrijf. De bedoeling is om het feest te laten plaatsvinden in het park van Laken.

20.000 vierkante meter

Delhaize heeft het plan opgevat om op een oppervlakte van 20.000 m² foodtrucks, een podium, een reuzenrad en een aantal tenten neer te poten. Daarnaast zal er ook vuurwerk worden afgeschoten en worden twee nabijgelegen straten afgesloten voor het vervoer van de personeelsleden.

 

"Delhaize heeft 15.000 personeelsleden inmiddels, en bestaat 150 jaar. Dat is een unieke gebeurtenis", zegt woordvoerster Florence Maniquet. "Zo'n feest vieren we niet elke week, en dus willen we groots uitpakken." Het feest zal vier dagen duren, om iedereen een kans te geven om minstens één dag aanwezig te zijn, want het supermarktbedrijf moet ondertussen ook nog wel gewoon blijven draaien.

 

Duurzaam festival

Delhaize belooft ook zo duurzaam mogelijk tewerk te gaan. "We gaan recycleren, samenwerken met de voedselbanken, rationeel energie verbruiken. Wat we toch aan ecologische voetafdruk zouden veroorzaken, zal gecompenseerd worden door investeringen in een milieuproject”, klinkt het.

 

Voorlopig is er nog geen beslissing genomen door de bevoegde minister van Leefmilieu, Céline Fremault. "Wij bekijken alle elementen in het dossier. Hoe lang duren de festiviteiten, hoeveel mensen nemen deel, wat is het risico op schade aan fauna en flora, wat voor installaties zijn er nodig, enzovoort. Wij zijn al weken bezig met dit dossier”, zegt woordvoerder Adel Lassouli. Ondertussen heeft Delhaize wel al uitnodigingen verstuurd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top