Delhaize lanceert ‘Beter voor iedereen’-eieren | RetailDetail

Delhaize lanceert ‘Beter voor iedereen’-eieren

Delhaize lanceert ‘Beter voor iedereen’-eieren

Anderhalf jaar na de lancering van het 'Beter voor iedereen'-varkensvlees lanceert Delhaize nu ook 'Beter voor iedereen'-eieren. Die bevatten drie keer zoveel omega-3 als een ‘normaal’ eitje.

 

Investering van ruim 350.000 euro

In oktober 2014 voerde Delhaize voor zijn varkensvleesproducenten het 'Beter voor iedereen'-lastenboek in, in samenwerking met Healthy Farming Association (HFA) Belux. Vandaag laat Delhaize weten dat het deze aanpak voortzet door het 'Beter voor iedereen'-netwerk nu ook uit te breiden naar zijn leveranciers van eieren.

 

Voortaan zijn alle Belgische eieren uit vrije uitloop van het merk Delhaize (met uitzondering van de bio-eieren van Delhaize) gelegd door kippen die plantaardige voeding hebben gekregen die rijk is aan omega 3, zoals lijnzaad. Onder het motto “Als de kippen goed eten, eet jij ook beter” bevat een ‘Beter voor iedereen’-ei minstens drie keer zoveel omega-3 als een standaardei.

 

"Gezondheid is een van de voornaamste bezorgdheden van de Belgen, en bij Delhaize een van de prioriteiten van onze productontwikkelingsstrategie", zegt Tim Lammens, Vice President Quality, Food Safety and Sustainability van Delhaize.

 

Hoewel de verandering in de voeding van de kippen een prijs heeft, worden die kosten helemaal gedragen door Delhaize en aan de kweker betaald, zodat de prijs in de winkel niet hoeft te stijgen. Om haar kippenkwekers aan te moedigen in deze nieuwe aanpak en hen te bedanken voor hun engagement biedt Delhaize hen eveneens een financiële stimulans. Naar eigen zeggen gaat het om een investering van meer dan 350.000 euro per jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.