Delhaize lanceert ‘Beter voor iedereen’-eieren

Delhaize lanceert ‘Beter voor iedereen’-eieren

Anderhalf jaar na de lancering van het 'Beter voor iedereen'-varkensvlees lanceert Delhaize nu ook 'Beter voor iedereen'-eieren. Die bevatten drie keer zoveel omega-3 als een ‘normaal’ eitje.

 

Investering van ruim 350.000 euro

In oktober 2014 voerde Delhaize voor zijn varkensvleesproducenten het 'Beter voor iedereen'-lastenboek in, in samenwerking met Healthy Farming Association (HFA) Belux. Vandaag laat Delhaize weten dat het deze aanpak voortzet door het 'Beter voor iedereen'-netwerk nu ook uit te breiden naar zijn leveranciers van eieren.

 

Voortaan zijn alle Belgische eieren uit vrije uitloop van het merk Delhaize (met uitzondering van de bio-eieren van Delhaize) gelegd door kippen die plantaardige voeding hebben gekregen die rijk is aan omega 3, zoals lijnzaad. Onder het motto “Als de kippen goed eten, eet jij ook beter” bevat een ‘Beter voor iedereen’-ei minstens drie keer zoveel omega-3 als een standaardei.

 

"Gezondheid is een van de voornaamste bezorgdheden van de Belgen, en bij Delhaize een van de prioriteiten van onze productontwikkelingsstrategie", zegt Tim Lammens, Vice President Quality, Food Safety and Sustainability van Delhaize.

 

Hoewel de verandering in de voeding van de kippen een prijs heeft, worden die kosten helemaal gedragen door Delhaize en aan de kweker betaald, zodat de prijs in de winkel niet hoeft te stijgen. Om haar kippenkwekers aan te moedigen in deze nieuwe aanpak en hen te bedanken voor hun engagement biedt Delhaize hen eveneens een financiële stimulans. Naar eigen zeggen gaat het om een investering van meer dan 350.000 euro per jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top