Delhaize lanceert ‘Beter voor iedereen’-eieren

Delhaize lanceert ‘Beter voor iedereen’-eieren

Anderhalf jaar na de lancering van het 'Beter voor iedereen'-varkensvlees lanceert Delhaize nu ook 'Beter voor iedereen'-eieren. Die bevatten drie keer zoveel omega-3 als een ‘normaal’ eitje.

 

Investering van ruim 350.000 euro

In oktober 2014 voerde Delhaize voor zijn varkensvleesproducenten het 'Beter voor iedereen'-lastenboek in, in samenwerking met Healthy Farming Association (HFA) Belux. Vandaag laat Delhaize weten dat het deze aanpak voortzet door het 'Beter voor iedereen'-netwerk nu ook uit te breiden naar zijn leveranciers van eieren.

 

Voortaan zijn alle Belgische eieren uit vrije uitloop van het merk Delhaize (met uitzondering van de bio-eieren van Delhaize) gelegd door kippen die plantaardige voeding hebben gekregen die rijk is aan omega 3, zoals lijnzaad. Onder het motto “Als de kippen goed eten, eet jij ook beter” bevat een ‘Beter voor iedereen’-ei minstens drie keer zoveel omega-3 als een standaardei.

 

"Gezondheid is een van de voornaamste bezorgdheden van de Belgen, en bij Delhaize een van de prioriteiten van onze productontwikkelingsstrategie", zegt Tim Lammens, Vice President Quality, Food Safety and Sustainability van Delhaize.

 

Hoewel de verandering in de voeding van de kippen een prijs heeft, worden die kosten helemaal gedragen door Delhaize en aan de kweker betaald, zodat de prijs in de winkel niet hoeft te stijgen. Om haar kippenkwekers aan te moedigen in deze nieuwe aanpak en hen te bedanken voor hun engagement biedt Delhaize hen eveneens een financiële stimulans. Naar eigen zeggen gaat het om een investering van meer dan 350.000 euro per jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Meer buurtsupermarkten de hele dag open op zondag?

15/01/2018

Buurtwinkels met meer dan vijf medewerkers moeten op zondag de hele dag open kunnen blijven, vindt het NSZ. De zelfstandigenvereniging pleit ervoor om de personeelslimiet op te trekken naar tien. Maar dat is minder evident dan het klinkt, zegt Unizo.

Back to top