Delhaize lanceert ‘Beter voor iedereen’-eieren | RetailDetail

Delhaize lanceert ‘Beter voor iedereen’-eieren

Delhaize lanceert ‘Beter voor iedereen’-eieren

Anderhalf jaar na de lancering van het 'Beter voor iedereen'-varkensvlees lanceert Delhaize nu ook 'Beter voor iedereen'-eieren. Die bevatten drie keer zoveel omega-3 als een ‘normaal’ eitje.

 

Investering van ruim 350.000 euro

In oktober 2014 voerde Delhaize voor zijn varkensvleesproducenten het 'Beter voor iedereen'-lastenboek in, in samenwerking met Healthy Farming Association (HFA) Belux. Vandaag laat Delhaize weten dat het deze aanpak voortzet door het 'Beter voor iedereen'-netwerk nu ook uit te breiden naar zijn leveranciers van eieren.

 

Voortaan zijn alle Belgische eieren uit vrije uitloop van het merk Delhaize (met uitzondering van de bio-eieren van Delhaize) gelegd door kippen die plantaardige voeding hebben gekregen die rijk is aan omega 3, zoals lijnzaad. Onder het motto “Als de kippen goed eten, eet jij ook beter” bevat een ‘Beter voor iedereen’-ei minstens drie keer zoveel omega-3 als een standaardei.

 

"Gezondheid is een van de voornaamste bezorgdheden van de Belgen, en bij Delhaize een van de prioriteiten van onze productontwikkelingsstrategie", zegt Tim Lammens, Vice President Quality, Food Safety and Sustainability van Delhaize.

 

Hoewel de verandering in de voeding van de kippen een prijs heeft, worden die kosten helemaal gedragen door Delhaize en aan de kweker betaald, zodat de prijs in de winkel niet hoeft te stijgen. Om haar kippenkwekers aan te moedigen in deze nieuwe aanpak en hen te bedanken voor hun engagement biedt Delhaize hen eveneens een financiële stimulans. Naar eigen zeggen gaat het om een investering van meer dan 350.000 euro per jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".