Delhaize lanceert suikergids voor ontbijtgranen | RetailDetail

Delhaize lanceert suikergids voor ontbijtgranen

Delhaize lanceert suikergids voor ontbijtgranen
Shutterstock

Delhaize wil zijn klanten helpen bij het uitkiezen van gezonde ontbijtgranen en lanceert daarom een suikergids, die moet helpen om snel te zien hoeveel suikers de ontbijtgranen bevatten. De keten lijkt de mosterd te halen bij haar nieuwe zusterketen Albert Heijn.

Onzichtbare suikers

Veel consumenten beseffen dat ze lijden aan overgewicht, maar wijzen er ook op dat het bijzonder moeilijk is om te weten waar de onzichtbare suikers en verzadigde vetten zich bevinden. “Delhaize wil op een transparante manier communiceren hoeveel van die onzichtbare suikers zich in haar ontbijtgranen bevinden. Hiervoor hanteert Delhaize sinds kort een nieuwe manier om haar klanten zo goed mogelijk te ondersteunen/helpen door de introductie van een suikergids met vier kleuren in de ontbijtgranenrayon”, zegt de keten.

 

De suikergids is wel enkel van kracht op de ontbijtgranen van het eigen huismerk. Slechts één product bevindt zich in de hoogste categorie, met meer dan 29 gram suiker per 100 gram. Meer dan de helft van de ontbijtgranen is te vinden in de laagste twee categorieën. Ondertussen blijft Delhaize werk maken van gezondere voeding. Zo worden er elk jaar 1.500 producten getest, om na te gaan of te samenstelling kan worden verbeterd.

 

Ook bij Albert Heijn is een gelijkaardig initiatief te vinden. Sinds 1 augustus 2016 heeft die keten de Friswijzer, met duidelijke informatie over de hoeveelheid suiker, wijze van zoeten en calorieën in frisdranken.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.