Delhaize lanceert suikergids voor ontbijtgranen | RetailDetail

Delhaize lanceert suikergids voor ontbijtgranen

Delhaize lanceert suikergids voor ontbijtgranen
Shutterstock

Delhaize wil zijn klanten helpen bij het uitkiezen van gezonde ontbijtgranen en lanceert daarom een suikergids, die moet helpen om snel te zien hoeveel suikers de ontbijtgranen bevatten. De keten lijkt de mosterd te halen bij haar nieuwe zusterketen Albert Heijn.

Onzichtbare suikers

Veel consumenten beseffen dat ze lijden aan overgewicht, maar wijzen er ook op dat het bijzonder moeilijk is om te weten waar de onzichtbare suikers en verzadigde vetten zich bevinden. “Delhaize wil op een transparante manier communiceren hoeveel van die onzichtbare suikers zich in haar ontbijtgranen bevinden. Hiervoor hanteert Delhaize sinds kort een nieuwe manier om haar klanten zo goed mogelijk te ondersteunen/helpen door de introductie van een suikergids met vier kleuren in de ontbijtgranenrayon”, zegt de keten.

 

De suikergids is wel enkel van kracht op de ontbijtgranen van het eigen huismerk. Slechts één product bevindt zich in de hoogste categorie, met meer dan 29 gram suiker per 100 gram. Meer dan de helft van de ontbijtgranen is te vinden in de laagste twee categorieën. Ondertussen blijft Delhaize werk maken van gezondere voeding. Zo worden er elk jaar 1.500 producten getest, om na te gaan of te samenstelling kan worden verbeterd.

 

Ook bij Albert Heijn is een gelijkaardig initiatief te vinden. Sinds 1 augustus 2016 heeft die keten de Friswijzer, met duidelijke informatie over de hoeveelheid suiker, wijze van zoeten en calorieën in frisdranken.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.