Delhaize levert binnenkort aan huis tussen 7u en 21u

Delhaize levert binnenkort aan huis tussen 7u en 21u

Delhaize levert binnenkort aan huis tussen 7u en 21u
Delhaize

E-commerce zit in de lift, ook bij Delhaize dat het aantal thuisleveringen ziet stijgen en daarom de leveringsuren uitbreidt voor zijn 'homedelivery service'. De supermarktketen opent daarvoor verschillende kleinere herverdeelcentra of 'hubs'.

Thuislevering is populair

Delhaize wil binnenkort vroeger op de dag (vanaf 7u) starten met thuisleveringen en ook 's avonds later (tot 21u) de online bestelde producten bij zijn klanten thuis leveren, en dat van maandag tot zaterdag. De supermarktketen komt daarmee tegemoet aan de groeiende vraag naar flexibiliteit in de leveringsuren: mensen die overdag werken, konden tot dusver niet of minder vaak gebruikmaken van de leveringsservice.

 

Vandaag biedt Delhaize twee opties aan voor online bestellingen: klanten kunnen hun producten in de winkel ophalen of aan huis geleverd krijgen. Hoewel de meerderheid (60%) nog steeds voor een afhaalpunt kiest, zit thuislevering in de lift: 40% van de klanten kiest vandaag al voor de optie om de bestelling aan de deur geleverd te krijgen. 

 

Kleine 'hubs' voor lokale leveringen

Om de ruimere leveringsuren logistiek mogelijk te maken, investeert Delhaize in de opening van kleinere lokale distributiecentra of 'hubs': kleinere bestelwagens zullen de bestellingen die er 's ochtends heel vroeg geleverd worden naar klanten in de regio brengen. "Efficiënter én duurzaam," zo meent Delhaize, dat op 16 april een eerste hub in de Brusselse gemeente Drogenbos opent en zo een dertigtal nieuwe arbeidsplaatsen creëert. 

 

Op korte termijn worden ook in andere regio's in België kleine herverdeelcentra geopend. Carrefour levert via een derde partij aan huis tussen 17 en 22u (niet op zaterdag). Colruyt doet vandaag geen thuisleveringen, maar liet vorige maand nog weten wel brood te zien in het concept.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.