Delhaize levert binnenkort aan huis tussen 7u en 21u

Delhaize levert binnenkort aan huis tussen 7u en 21u

Delhaize levert binnenkort aan huis tussen 7u en 21u
Delhaize

E-commerce zit in de lift, ook bij Delhaize dat het aantal thuisleveringen ziet stijgen en daarom de leveringsuren uitbreidt voor zijn 'homedelivery service'. De supermarktketen opent daarvoor verschillende kleinere herverdeelcentra of 'hubs'.

Thuislevering is populair

Delhaize wil binnenkort vroeger op de dag (vanaf 7u) starten met thuisleveringen en ook 's avonds later (tot 21u) de online bestelde producten bij zijn klanten thuis leveren, en dat van maandag tot zaterdag. De supermarktketen komt daarmee tegemoet aan de groeiende vraag naar flexibiliteit in de leveringsuren: mensen die overdag werken, konden tot dusver niet of minder vaak gebruikmaken van de leveringsservice.

 

Vandaag biedt Delhaize twee opties aan voor online bestellingen: klanten kunnen hun producten in de winkel ophalen of aan huis geleverd krijgen. Hoewel de meerderheid (60%) nog steeds voor een afhaalpunt kiest, zit thuislevering in de lift: 40% van de klanten kiest vandaag al voor de optie om de bestelling aan de deur geleverd te krijgen. 

 

Kleine 'hubs' voor lokale leveringen

Om de ruimere leveringsuren logistiek mogelijk te maken, investeert Delhaize in de opening van kleinere lokale distributiecentra of 'hubs': kleinere bestelwagens zullen de bestellingen die er 's ochtends heel vroeg geleverd worden naar klanten in de regio brengen. "Efficiënter én duurzaam," zo meent Delhaize, dat op 16 april een eerste hub in de Brusselse gemeente Drogenbos opent en zo een dertigtal nieuwe arbeidsplaatsen creëert. 

 

Op korte termijn worden ook in andere regio's in België kleine herverdeelcentra geopend. Carrefour levert via een derde partij aan huis tussen 17 en 22u (niet op zaterdag). Colruyt doet vandaag geen thuisleveringen, maar liet vorige maand nog weten wel brood te zien in het concept.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.