Delhaize Luxemburg tekent logistiekcontract met CFL Multimodal | RetailDetail

Delhaize Luxemburg tekent logistiekcontract met CFL Multimodal

Delhaize Luxemburg tekent logistiekcontract met CFL Multimodal

Delhaize Luxemburg heeft een overeenkomst getekend met CFL Multimodal rond de afhandeling van de logistiek van het bedrijf. Daardoor zullen alle logistieke activiteiten en het hoofdkantoor van Delhaize Luxemburg in juni 2017 verhuizen naar Bettembourg.

 

Uitgebreid lokaal assortiment

Dankzij de overeenkomst, die tien jaar geldig is, en de verhuis naar de nieuwe logistieke hub zal Delhaize zijn assortiment lokale producten in het Groothertogdom Luxemburg kunnen uitbreiden en zijn positie in het land op lange termijn kunnen versterken.

 

“Logistiek is het hart van de activiteiten van Delhaize en moet bijdragen aan innovatie en groei van ons winkelnetwerk”, zeg Denis Knoops, CEO van Delhaize België en Luxemburg. “De verhuis naar de nieuwe distributiesite in Bettembourg en de steun van een sterke logistieke partners zoals CFL Multimodal past binnen de langetermijnvisie van Delhaize in het Groothertogdom en moet substantieel bijdragen aan het uitbreiden van het lokale aanbod.”

 

Vanaf juni 2017 zal Delhaize Luxemburg op de nieuwe site beschikken over 800 vierkante meter kantoorruimte en 10.000 vierkante meter magazijnen. Daardoor kunnen er meer dan 4.000 lokale producten toegevoegd worden aan het assortiment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.