Delhaize Magazine meest gelezen blad in België | RetailDetail

Delhaize Magazine meest gelezen blad in België

Delhaize Magazine meest gelezen blad in België

Vergeet Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad of zelfs Kerk & Leven: het meest gelezen blad in België is het Delhaize Magazine. Volgens de laatste CIM-cijfers heeft het meer dan 1,918 miljoen lezers: 1.299.700 vrouwen en 618.500 mannen.

Goed kopen, goed eten

Het Delhaize Magazine werd in maart 2012 gelanceerd om de winkelketen te profileren als een uithangbord dat ‘smaak en inspiratie geeft aan je leven’, en dat voor een aantrekkelijke prijs. “Om alle culinaire behoeften in te vullen, publiceren we zowel klassieke als creatieve recepten. En het lijkt erop dat dit door ons lezerspubliek gesmaakt wordt”, aldus de winkelketen.

 

Het is niet het eerste blad voor de klanten van de warenhuisketen: eerder gaf Delhaize al ‘De Leeuw’ uit. Dit had echter veeleer een commerciële inhoud, waar het nieuwe blad meer een ontmoetingsplatform wil zijn tussen de winkelketen en haar cliënteel.

 

Volgens het Centrum voor Informatie over de Media wordt het Delhaize Magazine vooral gelezen door huisvrouwen, gepensioneerden, werknemers en het middenkader. Het magazine wordt geproduceerd door Gicom en op 600.000 exemplaren gedrukt en is daarnaast ook online beschikbaar. Het blad verschijnt tweemaandelijks.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten.