Delhaize Magazine meest gelezen blad in België | RetailDetail

Delhaize Magazine meest gelezen blad in België

Delhaize Magazine meest gelezen blad in België

Vergeet Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad of zelfs Kerk & Leven: het meest gelezen blad in België is het Delhaize Magazine. Volgens de laatste CIM-cijfers heeft het meer dan 1,918 miljoen lezers: 1.299.700 vrouwen en 618.500 mannen.

Goed kopen, goed eten

Het Delhaize Magazine werd in maart 2012 gelanceerd om de winkelketen te profileren als een uithangbord dat ‘smaak en inspiratie geeft aan je leven’, en dat voor een aantrekkelijke prijs. “Om alle culinaire behoeften in te vullen, publiceren we zowel klassieke als creatieve recepten. En het lijkt erop dat dit door ons lezerspubliek gesmaakt wordt”, aldus de winkelketen.

 

Het is niet het eerste blad voor de klanten van de warenhuisketen: eerder gaf Delhaize al ‘De Leeuw’ uit. Dit had echter veeleer een commerciële inhoud, waar het nieuwe blad meer een ontmoetingsplatform wil zijn tussen de winkelketen en haar cliënteel.

 

Volgens het Centrum voor Informatie over de Media wordt het Delhaize Magazine vooral gelezen door huisvrouwen, gepensioneerden, werknemers en het middenkader. Het magazine wordt geproduceerd door Gicom en op 600.000 exemplaren gedrukt en is daarnaast ook online beschikbaar. Het blad verschijnt tweemaandelijks.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.