Delhaize Magazine meest gelezen blad in België

Delhaize Magazine meest gelezen blad in België

Vergeet Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad of zelfs Kerk & Leven: het meest gelezen blad in België is het Delhaize Magazine. Volgens de laatste CIM-cijfers heeft het meer dan 1,918 miljoen lezers: 1.299.700 vrouwen en 618.500 mannen.

Goed kopen, goed eten

Het Delhaize Magazine werd in maart 2012 gelanceerd om de winkelketen te profileren als een uithangbord dat ‘smaak en inspiratie geeft aan je leven’, en dat voor een aantrekkelijke prijs. “Om alle culinaire behoeften in te vullen, publiceren we zowel klassieke als creatieve recepten. En het lijkt erop dat dit door ons lezerspubliek gesmaakt wordt”, aldus de winkelketen.

 

Het is niet het eerste blad voor de klanten van de warenhuisketen: eerder gaf Delhaize al ‘De Leeuw’ uit. Dit had echter veeleer een commerciële inhoud, waar het nieuwe blad meer een ontmoetingsplatform wil zijn tussen de winkelketen en haar cliënteel.

 

Volgens het Centrum voor Informatie over de Media wordt het Delhaize Magazine vooral gelezen door huisvrouwen, gepensioneerden, werknemers en het middenkader. Het magazine wordt geproduceerd door Gicom en op 600.000 exemplaren gedrukt en is daarnaast ook online beschikbaar. Het blad verschijnt tweemaandelijks.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Back to top