Meer dan 30 Delhaize Shop & Go’s 24 uur per dag geopend | RetailDetail

Delhaize neemt kaap van 30 Shop & Go 24/7’s

Delhaize neemt kaap van 30 Shop & Go 24/7’s

Delhaize zet met Shop & Go al langer in op uitgebreide openingsuren en sinds kort blijven ook meer en meer vestigingen van de kleinste formule van het supermarktbedrijf 24 uur per dag geopend. Ondertussen gaat het al over 32 winkels.

Vraag van de consument

De meeste vestigingen van Shop & Go zijn al langer zeven dagen op zeven geopend, meestal van 6 uur ’s morgens tot 22 uur ’s avonds. De uitbaters van 32 winkels hebben echter besloten om de deuren nooit te sluiten en zeven dagen op zeven 24 uur per dag geopend te zijn. Zo willen ze inspelen op de groeiende groep consumenten die buiten de traditionele werkuren aan de slag is en dus op zoek is naar winkels met ruime openingsuren, waar toch voldoende verse voeding te vinden is.

 

Met Shop & Go mikt Delhaize op een assortiment kant-en-klare producten, aangevuld met er basisproducten uit de versafdeling en de afdeling kruidenierswaren, zoals fruit, melk, pasta en ontbijtproducten. Er is ook de hele dag door vers brood te vinden, dat ter plaatse wordt gebakken. Het totale assortiment bestaat uit 2.000 producten, waarvan 600 verse producten.

 

Ondertussen zijn er al 152 vestigingen van Shop & Go te vinden en Delhaize heeft voor dit jaar nog eens zes winkelopeningen gepland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.