Delhaize opent winkel in tent | RetailDetail

Delhaize opent winkel in tent

Delhaize opent winkel in tent

Delhaize opent in Sint-Katelijne-Waver een tijdelijke winkel in een grote tentenconstructie, omdat de lokale vestiging op 28 januari gesloten wordt. Later op het jaar opent dan een gloednieuwe winkel en mag de tent weer weg.

Modernste winkel van de regio

“Tijdens de bouw van het nieuwe pand moeten de klanten natuurlijk hun inkopen nog kunnen doen”, zegt woordvoerder Roel Dekelver van Delhaize. Daarom wordt op de parking een tent van ongeveer 1.000 m² neergepoot, waar klanten tijdelijk terecht kunnen. “Het assortiment zal tijdelijk iets kleiner zijn dan in de huidige vestiging, omdat we enkele maanden over minder plaats beschikken, maar de klanten zullen er nog wel terecht kunnen voor heel veel verschillende producten.”

 

Omdat bij de winkel in Sint-Katelijne-Waver niet wordt gekozen voor een renovatie, maar voor een volledige heropbouw, zal het de modernste winkel van de regio worden. Zo komen er onder andere grotere ramen en bredere gangpaden. De nieuwe winkel opent eind dit jaar de deuren en zal een oppervlakte hebben van 2.400 m². Delhaize wil in 2017 trouwens een twintigtal winkels renoveren of heropbouwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.