Delhaize-producten “het vaakst bekroond in de media”

Delhaize-producten “het vaakst bekroond in de media”

Opmerkelijk initiatief van Delhaize: volgens de Belgische supermarktketen zijn “de producten van Delhaize het vaakst bekroond in de media”. De distributeur baseert zich daarvoor op 169 vergelijkende tests in kranten en tijdschriften in 2015.

 

Colruyt, Carrefour en Lidl in het vizier

Van de 157 vergelijkingen waarin zowel Delhaize- als Colruyt-producten werden opgenomen, werd Delhaize 63 keer verkozen als winnaar en Colruyt 31 keer. Van de 169 vergelijkingen waarin zowel Delhaize- als Carrefour-producten opdoken, kwam Delhaize 61 keer als winnaar uit de bus tegenover 27 keer voor Carrefour. En in de 106 vergelijkingen waarin zowel Delhaize- als Lidl-producten aan bod kwamen, haalde Delhaize het 32 keer en Lidl 14 keer. Kortom, drie op een rij voor Delhaize.

 

Voor een goed begrip: het is Delhaize zelf dat de tellingen voor zijn rekening heeft genomen. “Teneinde de grafieken op te stellen die de resultaten van Delhaize vergelijken met deze van de andere retailers, werd er respectievelijk rekening gehouden met het totale aantal producten van iedere retailer hernomen in de vergelijkingen die verschenen in de Belgische media in 2015 waarin ten minste één Delhaize-product verscheen (zijnde een product dat exclusief wordt verkocht bij Delhaize en/of onder een huismerk van Delhaize – met inbegrip van Taste of Inspirations, 365, Bio, Care, Eco, Baby, Kids,... ‑ inclusief de wijnen) evenals een product van de vergeleken retailer, ten opzichte van het totale aantal producten die als nummer 1 werden verkozen voor iedere retailer (met inbegrip van de ex aequo’s)”, geeft de groep een inkijkje in de gehanteerde methodologie.

 

Benieuwd óf en, zo ja, hoe de concurrentie zal reageren op dit op zijn minst opmerkelijke initiatief…

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één

08/12/2017

De eenmaking van Ahold en Delhaize gaat verder: in januari worden ook Ahold USA en Delhaize America samengevoegd. Tot nu toe waren de afdelingen nog apart actief.

Machtsstrijd binnen familie Aldi Nord eindelijk ten einde

08/12/2017

De jarenlange machtsstrijd bij Aldi Nord, het deel van Aldi waarvan ook in België en Nederland winkels te vinden zijn, is ten einde gekomen na een uitspraak van de rechtbank. De invloed van de oprichtersfamilie wordt hierdoor beperkt.

Vakbonden Carrefour leven in angst voor transformatieplan

08/12/2017

Bij supermarktbedrijf Carrefour hebben ze de komende maanden en jaren heel wat werk voor de boeg om een herstructurering tot een goed einde te brengen. De vakbonden kijken ondertussen met een bang hart naar de toekomst.

Filet Pur: Een lege doos, vol gebakken lucht

08/12/2017

Dat de supermarkt niet meer is dan een vuilnisbak voor mislukkelingen, dat leerden we deze week, onder andere. De Sint bracht wel meer opwindend fmcg-nieuws, zoals blijkt uit dit vakkundig afgekruide nieuwsoverzicht van RetailDetail Food.

Vijf supermarkttrends voor 2018

08/12/2017

De internationale supermarktonderzoeksorganisatie IGD identificeert de vijf trends die de foodretailmarkt zullen bepalen in de komende twaalf maanden.

Bree krijgt Belgische primeur van Jumbo

07/12/2017

Supermarktketen Jumbo heeft zijn eerste Belgische vestiging beet: de retailer zal een pand betrekken in een nieuw retailpark in het Limburgse Bree, verneemt RetailDetail. De opening is wel nog niet voor morgen.

Back to top