Delhaize-producten “het vaakst bekroond in de media” | RetailDetail

Delhaize-producten “het vaakst bekroond in de media”

Delhaize-producten “het vaakst bekroond in de media”

Opmerkelijk initiatief van Delhaize: volgens de Belgische supermarktketen zijn “de producten van Delhaize het vaakst bekroond in de media”. De distributeur baseert zich daarvoor op 169 vergelijkende tests in kranten en tijdschriften in 2015.

 

Colruyt, Carrefour en Lidl in het vizier

Van de 157 vergelijkingen waarin zowel Delhaize- als Colruyt-producten werden opgenomen, werd Delhaize 63 keer verkozen als winnaar en Colruyt 31 keer. Van de 169 vergelijkingen waarin zowel Delhaize- als Carrefour-producten opdoken, kwam Delhaize 61 keer als winnaar uit de bus tegenover 27 keer voor Carrefour. En in de 106 vergelijkingen waarin zowel Delhaize- als Lidl-producten aan bod kwamen, haalde Delhaize het 32 keer en Lidl 14 keer. Kortom, drie op een rij voor Delhaize.

 

Voor een goed begrip: het is Delhaize zelf dat de tellingen voor zijn rekening heeft genomen. “Teneinde de grafieken op te stellen die de resultaten van Delhaize vergelijken met deze van de andere retailers, werd er respectievelijk rekening gehouden met het totale aantal producten van iedere retailer hernomen in de vergelijkingen die verschenen in de Belgische media in 2015 waarin ten minste één Delhaize-product verscheen (zijnde een product dat exclusief wordt verkocht bij Delhaize en/of onder een huismerk van Delhaize – met inbegrip van Taste of Inspirations, 365, Bio, Care, Eco, Baby, Kids,... ‑ inclusief de wijnen) evenals een product van de vergeleken retailer, ten opzichte van het totale aantal producten die als nummer 1 werden verkozen voor iedere retailer (met inbegrip van de ex aequo’s)”, geeft de groep een inkijkje in de gehanteerde methodologie.

 

Benieuwd óf en, zo ja, hoe de concurrentie zal reageren op dit op zijn minst opmerkelijke initiatief…

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Back to top