Delhaize schenkt groenten en fruit aan Planckendael

Delhaize schenkt groenten en fruit aan Planckendael

Delhaize schenkt groenten en fruit aan Planckendael
http://www.shutterstock.com/nl/pic-424283641/

Supermarktketen Delhaize is een proefproject gestart in samenwerking met Planckendael. Fruit en groenten die niet meer geschikt zijn voor menselijke consumptie zullen voortaan aan de dieren van het park worden geschonken.

 

Geen verspilling meer tegen 2020

Het gaat daarbij enkel over producten die niet meer kunnen worden verkocht of geschonken kunnen worden aan mensen in nood. Het nieuwe initiatief is een volgende stap van Delhaize om tegen 2020 geen enkel product meer te moeten weggooien.

 

De voeding zal pas aan Planckendael geschonken worden als er echt geen andere oplossing meer voor is. In eerste instantie zal er dus altijd geprobeerd worden om de producten aan hulpbehoevende consumenten te geven.

 

Dat initiatief wordt momenteel al toegepast in bijna alle filialen van Delhaize in België en in de verschillende distributiecentra. Bovendien hebben heel wat zelfstandige ondernemers van AD Delhaize en Proxy Delhaize gelijkaardige projecten lopen. Per supermarkt worden er zo per dag tot 150 maaltijden aangeboden aan hulpbehoevende personen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.