Delhaize schenkt groenten en fruit aan Planckendael

Delhaize schenkt groenten en fruit aan Planckendael
http://www.shutterstock.com/nl/pic-424283641/

Supermarktketen Delhaize is een proefproject gestart in samenwerking met Planckendael. Fruit en groenten die niet meer geschikt zijn voor menselijke consumptie zullen voortaan aan de dieren van het park worden geschonken.

 

Geen verspilling meer tegen 2020

Het gaat daarbij enkel over producten die niet meer kunnen worden verkocht of geschonken kunnen worden aan mensen in nood. Het nieuwe initiatief is een volgende stap van Delhaize om tegen 2020 geen enkel product meer te moeten weggooien.

 

De voeding zal pas aan Planckendael geschonken worden als er echt geen andere oplossing meer voor is. In eerste instantie zal er dus altijd geprobeerd worden om de producten aan hulpbehoevende consumenten te geven.

 

Dat initiatief wordt momenteel al toegepast in bijna alle filialen van Delhaize in België en in de verschillende distributiecentra. Bovendien hebben heel wat zelfstandige ondernemers van AD Delhaize en Proxy Delhaize gelijkaardige projecten lopen. Per supermarkt worden er zo per dag tot 150 maaltijden aangeboden aan hulpbehoevende personen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigen merken stuwen omzet Wessanen

24/10/2017

In het derde kwartaal is de omzet van voedingsbedrijf Wessanen met 7% gegroeid. Dat was vooral te danken aan goede prestaties van de eigen merken: bij sommige merken was er zelfs tweecijferige groei.

Carrefour Belgium herschikt directiecomité

24/10/2017

Guillaume de Colonges, die sinds kort ook operationeel verantwoordelijk is voor Carrefour België, heeft zijn strategische prioriteiten duidelijk gemaakt en zijn directieteam in België herschikt. 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Back to top