Delhaize verhoogt efficiëntie met digitale snufjes

Delhaize verhoogt efficiëntie met digitale snufjes

Delhaize installeert digitale prijskaartjes en kassa's die automatisch cashbetalingen verwerken. Dat moet de winkels efficiënter maken, klinkt het. 

"Veiliger en klantvriendelijker"

Dellhaize experimenteerde al in een tiental winkels met kassa's die cashbetalingen automatisch afhandelen: de klant legt gewoon zijn bankbiljetten en zijn muntstukken in twee aparte bakjes en krijgt zijn wisselgeld terug zonder tussenkomst van een kassier(ster). De distributeur heeft nu besloten dit type kassa de komende maanden en jaren in alle 137 winkels te introduceren.

 

"De kassier(ster) zal op termijn geen geld meer aanvaarden of moeten teruggeven. Dat zal automatisch gebeuren", zegt woordvoerder Roel Dekelver in Het Laatste Nieuws. "Zo krijgt men meer tijd voor service naar de klant. En het is veiliger. Nu moeten zij met een geldbak naar een kassa lopen, en na hun dienst die geldbak daar opnieuw uitnemen."

 

Ook digitale prijskaartjes en nieuwe verpakkingsmethode

De kassa die automatisch cash verwerkt, is niet de enige innovatie die Delhaize gaat uitrollen. Zo komen er ook overal 'digitale prijskaartjes'. "Daardoor hoeft ons personeel niet elke ochtend prijzen aan te passen", zegt Roel Dekelver in zakenkrant De Tijd. "Bovendien vermijden we dat de prijzen die geafficheerd worden in de rekken per ongeluk verschillen van de prijzen die aan de kassa worden aangerekend."

 

Daarnaast komt er ook een nieuwe verpakkingsmethode, waarbij producten zo verpakt zijn dat ze niet langer volledig moeten worden uitgepakt en stuk per stuk in het rek moeten worden geplaatst. Ook dat moet voor de nodige efficiëntiewinst zorgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top