Delhaize verhoogt efficiëntie met digitale snufjes

Delhaize verhoogt efficiëntie met digitale snufjes

Delhaize installeert digitale prijskaartjes en kassa's die automatisch cashbetalingen verwerken. Dat moet de winkels efficiënter maken, klinkt het. 

"Veiliger en klantvriendelijker"

Dellhaize experimenteerde al in een tiental winkels met kassa's die cashbetalingen automatisch afhandelen: de klant legt gewoon zijn bankbiljetten en zijn muntstukken in twee aparte bakjes en krijgt zijn wisselgeld terug zonder tussenkomst van een kassier(ster). De distributeur heeft nu besloten dit type kassa de komende maanden en jaren in alle 137 winkels te introduceren.

 

"De kassier(ster) zal op termijn geen geld meer aanvaarden of moeten teruggeven. Dat zal automatisch gebeuren", zegt woordvoerder Roel Dekelver in Het Laatste Nieuws. "Zo krijgt men meer tijd voor service naar de klant. En het is veiliger. Nu moeten zij met een geldbak naar een kassa lopen, en na hun dienst die geldbak daar opnieuw uitnemen."

 

Ook digitale prijskaartjes en nieuwe verpakkingsmethode

De kassa die automatisch cash verwerkt, is niet de enige innovatie die Delhaize gaat uitrollen. Zo komen er ook overal 'digitale prijskaartjes'. "Daardoor hoeft ons personeel niet elke ochtend prijzen aan te passen", zegt Roel Dekelver in zakenkrant De Tijd. "Bovendien vermijden we dat de prijzen die geafficheerd worden in de rekken per ongeluk verschillen van de prijzen die aan de kassa worden aangerekend."

 

Daarnaast komt er ook een nieuwe verpakkingsmethode, waarbij producten zo verpakt zijn dat ze niet langer volledig moeten worden uitgepakt en stuk per stuk in het rek moeten worden geplaatst. Ook dat moet voor de nodige efficiëntiewinst zorgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Back to top