Delhaize biedt producten Albert Heijn aan

Delhaize verkoopt producten huismerk Albert Heijn

Delhaize verkoopt producten huismerk Albert Heijn
Albert Heijn in een Antwerpse Delhaize

Bij een groot deel van de winkels van Delhaize is momenteel een klein assortiment producten te vinden van het huismerk van Albert Heijn. Het gaat daarbij onder andere over typisch Nederlandse specialiteiten.

Tijdelijk proefproject

Sinds vorige week is er bij alle filialen die Delhaize in eigen beheer heeft en een groot aantal franchisewinkels een display te vinden met producten van Albert Heijn. Het gaat daarbij over producten van het biologische merk van Albert Heijn en een aantal Nederlandse specialiteiten, zoals stroopwafels. De typisch Nederlandse producten zijn wel enkel in Vlaanderen te vinden.

 

Albert Heijn verkoopt sinds enkele weken ook al producten van Delhaize in zijn Nederlandse winkels. Die producten werden door Nederlandse klanten zelf uitgekozen, nadat ze eerder waren uitgenodigd voor een proefsessie. Bij Delhaize is dat niet het geval: hier werd het assortiment uitgekozen door het supermarktbedrijf zelf.

 

De verkoop van de producten is momenteel tijdelijk: afhankelijk van de resultaten en de verkoop van de producten zal bekeken worden hoe het pilootproject in de toekomst wordt uitgebouwd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.