Delhaize zet prijsvechter Red Market stop | RetailDetail

Delhaize zet prijsvechter Red Market stop

Delhaize zet prijsvechter Red Market stop

Delhaize heeft besloten om te stoppen met zijn discountformule Red Market. Alle winkels blijven wel behouden en worden in de toekomst omgevormd naar AD Delhaize of Proxy Delhaize. Voor vrijwel elk filiaal is al een overnemer gevonden.

Laboratorium

Delhaize startte in 2009 met Red Market, toen de eerste winkel opende in Gembloux. Momenteel zijn er dertien filialen van de keten, waarvan tien in Wallonië. Delhaize gebruikte de winkels daarbij vooral als laboratorium om nieuwe retailconcepten uit te testen. Onder andere volledige self-scanning, aanschuiven in slang aan de kassa, een vlakke en efficiënte winkelorganisatie, gebruik van shelfreadypackaging, nieuwe promo-en marketingtactieken en ruimere openingsuren passeerden bij Red Market de revue en vonden later hun weg naar Delhaize.

 

Omdat het grote en risicovolle investeringen zou vereisen om de keten uit te rollen over heel België, wordt nu besloten om het concept stop te zetten. De winkels blijven wel behouden en ook alle werknemers blijven aan de slag. Voor de dertien filialen wordt nu een zelfstandige uitbater gezocht.

 

Snel overnemers gevonden

Volgens Roel Dekelver, woordvoerder van Red Market, zijn er al overnemers gevonden voor tien winkels en zijn de gesprekken rond de drie overige winkels nog gaande. In de loop van deze maand worden alle supermarkten omgebouwd en begin december moeten alle uithangborden van Red Market uit het straatbeeld verdwenen zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.