Delhaize zet prijsvechter Red Market stop

Delhaize zet prijsvechter Red Market stop

Delhaize heeft besloten om te stoppen met zijn discountformule Red Market. Alle winkels blijven wel behouden en worden in de toekomst omgevormd naar AD Delhaize of Proxy Delhaize. Voor vrijwel elk filiaal is al een overnemer gevonden.

Laboratorium

Delhaize startte in 2009 met Red Market, toen de eerste winkel opende in Gembloux. Momenteel zijn er dertien filialen van de keten, waarvan tien in Wallonië. Delhaize gebruikte de winkels daarbij vooral als laboratorium om nieuwe retailconcepten uit te testen. Onder andere volledige self-scanning, aanschuiven in slang aan de kassa, een vlakke en efficiënte winkelorganisatie, gebruik van shelfreadypackaging, nieuwe promo-en marketingtactieken en ruimere openingsuren passeerden bij Red Market de revue en vonden later hun weg naar Delhaize.

 

Omdat het grote en risicovolle investeringen zou vereisen om de keten uit te rollen over heel België, wordt nu besloten om het concept stop te zetten. De winkels blijven wel behouden en ook alle werknemers blijven aan de slag. Voor de dertien filialen wordt nu een zelfstandige uitbater gezocht.

 

Snel overnemers gevonden

Volgens Roel Dekelver, woordvoerder van Red Market, zijn er al overnemers gevonden voor tien winkels en zijn de gesprekken rond de drie overige winkels nog gaande. In de loop van deze maand worden alle supermarkten omgebouwd en begin december moeten alle uithangborden van Red Market uit het straatbeeld verdwenen zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top