Delhaize zet prijsvechter Red Market stop | RetailDetail

Delhaize zet prijsvechter Red Market stop

Delhaize zet prijsvechter Red Market stop

Delhaize heeft besloten om te stoppen met zijn discountformule Red Market. Alle winkels blijven wel behouden en worden in de toekomst omgevormd naar AD Delhaize of Proxy Delhaize. Voor vrijwel elk filiaal is al een overnemer gevonden.

Laboratorium

Delhaize startte in 2009 met Red Market, toen de eerste winkel opende in Gembloux. Momenteel zijn er dertien filialen van de keten, waarvan tien in Wallonië. Delhaize gebruikte de winkels daarbij vooral als laboratorium om nieuwe retailconcepten uit te testen. Onder andere volledige self-scanning, aanschuiven in slang aan de kassa, een vlakke en efficiënte winkelorganisatie, gebruik van shelfreadypackaging, nieuwe promo-en marketingtactieken en ruimere openingsuren passeerden bij Red Market de revue en vonden later hun weg naar Delhaize.

 

Omdat het grote en risicovolle investeringen zou vereisen om de keten uit te rollen over heel België, wordt nu besloten om het concept stop te zetten. De winkels blijven wel behouden en ook alle werknemers blijven aan de slag. Voor de dertien filialen wordt nu een zelfstandige uitbater gezocht.

 

Snel overnemers gevonden

Volgens Roel Dekelver, woordvoerder van Red Market, zijn er al overnemers gevonden voor tien winkels en zijn de gesprekken rond de drie overige winkels nog gaande. In de loop van deze maand worden alle supermarkten omgebouwd en begin december moeten alle uithangborden van Red Market uit het straatbeeld verdwenen zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen van de discountketen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.