Delhaize zet prijsvechter Red Market stop

Delhaize zet prijsvechter Red Market stop

Delhaize heeft besloten om te stoppen met zijn discountformule Red Market. Alle winkels blijven wel behouden en worden in de toekomst omgevormd naar AD Delhaize of Proxy Delhaize. Voor vrijwel elk filiaal is al een overnemer gevonden.

Laboratorium

Delhaize startte in 2009 met Red Market, toen de eerste winkel opende in Gembloux. Momenteel zijn er dertien filialen van de keten, waarvan tien in Wallonië. Delhaize gebruikte de winkels daarbij vooral als laboratorium om nieuwe retailconcepten uit te testen. Onder andere volledige self-scanning, aanschuiven in slang aan de kassa, een vlakke en efficiënte winkelorganisatie, gebruik van shelfreadypackaging, nieuwe promo-en marketingtactieken en ruimere openingsuren passeerden bij Red Market de revue en vonden later hun weg naar Delhaize.

 

Omdat het grote en risicovolle investeringen zou vereisen om de keten uit te rollen over heel België, wordt nu besloten om het concept stop te zetten. De winkels blijven wel behouden en ook alle werknemers blijven aan de slag. Voor de dertien filialen wordt nu een zelfstandige uitbater gezocht.

 

Snel overnemers gevonden

Volgens Roel Dekelver, woordvoerder van Red Market, zijn er al overnemers gevonden voor tien winkels en zijn de gesprekken rond de drie overige winkels nog gaande. In de loop van deze maand worden alle supermarkten omgebouwd en begin december moeten alle uithangborden van Red Market uit het straatbeeld verdwenen zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Back to top