Deli XL wordt in juni Bidfood | RetailDetail

Deli XL wordt in juni Bidfood

Deli XL wordt in juni Bidfood

Groothandel Deli XL verandert op 12 juni zijn naam in Bidfood. Zo wil het bedrijf een meer internationale uitstraling creëren. Vorige week werd alvast de eerste truck met de nieuwe naam en de nieuwe slogan onthuld.

“Juiste naam op het juiste moment”

“Deli XL is al ruim tien jaar onderdeel van het grootste foodservicebedrijf buiten de Verenigde Staten. Daar zijn we trots op en daarom gaan we dat nu zichtbaar maken. Het is de juiste naam op het juiste moment”, verklaart Dick Slootweg, algemeen directeur van Deli XL.

 

Naast de nieuwe naam komt er met ‘Waar professionals elkaar vinden’ ook een nieuwe slogan, waarmee het nog meer wil uitdragen dat het de plek is voor foodprofessionals. “In onze Foodyards en op onze online marktplaats verbinden wij foodprofessionals. Hier vinden zij inspiratie, een wereldwijd aanbod en producten van lokale boeren en telers. Alles is volledig afgestemd op de wensen van de chef, de kok, de ondernemer. Op 12 juni worden we Bidfood, maar eigenlijk zijn we het allang”, aldus Slootweg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.