Delitraiteur test e-commerce met Deliveroo

Delitraiteur test e-commerce met Deliveroo

Delitraiteur test e-commerce met Deliveroo

‘Convenience foodstore’ Delitraiteur zet zijn eerste stapjes in de e-commerce. Voor de levering gaat de franchiseketen in zee met fietskoerierdienst Deliveroo.

Vijf testwinkels

Vanaf 21 november kunnen klanten van Delitraiteur in de Brusselse regio panklare maaltijden en een selectie voedingsproducten (van aperitieven over wijnen tot sandwiches en salades) online bestellen en thuis laten leveren door fietskoeriers van Deliveroo. Voorlopig blijft het initiatief wel beperkt tot vijf testwinkels: die van Ukkel, Elsene, Sint-Gillis, Sint-Lambrechts-Woluwe en Kraainem.

 

Volgens de collega’s van Franchising Belgium hangt aan de dienst wel een meerprijs: in de webshop zouden de gerechten zo’n 10% duurder geprijsd zijn dan in de winkel, terwijl er ook nog eens verzendkosten worden aangerekend (4,50 euro voor een aankoop tot 15 euro, 2,50 euro vanaf 15 euro).

 

Delitraiteur, dat deel uitmaakt van de Louis Delhaize Group, ontstond in 1990 en telt 36 vestigingen, waarvan er 31 worden gerund door franchisenemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalmprijzen verdrievoudigd door vraag uit Azië

28/05/2018

De zalmprijzen stijgen fors: zalm uit Noorwegen is in de afgelopen vijf jaar liefst drie maal duurder geworden. Vooral de groeiende vraag uit Azië zorgt daarvoor, al hadden ook de kwekers tegenslagen.

Zo verhoogt Wouter Kolk de snelheid van innovatie bij Albert Heijn

28/05/2018

Albert Heijn moet sneller innoveren om over dertig jaar nog relevant te zijn, meent topman Wouter Kolk. Een bezorgdienst voor warme maaltijden en een dashboard dat klanten toont hoe gezond ze boodschappen doen, zitten in de pijplijn.

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.