Delitraiteur test e-commerce met Deliveroo

Delitraiteur test e-commerce met Deliveroo

‘Convenience foodstore’ Delitraiteur zet zijn eerste stapjes in de e-commerce. Voor de levering gaat de franchiseketen in zee met fietskoerierdienst Deliveroo.

Vijf testwinkels

Vanaf 21 november kunnen klanten van Delitraiteur in de Brusselse regio panklare maaltijden en een selectie voedingsproducten (van aperitieven over wijnen tot sandwiches en salades) online bestellen en thuis laten leveren door fietskoeriers van Deliveroo. Voorlopig blijft het initiatief wel beperkt tot vijf testwinkels: die van Ukkel, Elsene, Sint-Gillis, Sint-Lambrechts-Woluwe en Kraainem.

 

Volgens de collega’s van Franchising Belgium hangt aan de dienst wel een meerprijs: in de webshop zouden de gerechten zo’n 10% duurder geprijsd zijn dan in de winkel, terwijl er ook nog eens verzendkosten worden aangerekend (4,50 euro voor een aankoop tot 15 euro, 2,50 euro vanaf 15 euro).

 

Delitraiteur, dat deel uitmaakt van de Louis Delhaize Group, ontstond in 1990 en telt 36 vestigingen, waarvan er 31 worden gerund door franchisenemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Meer buurtsupermarkten de hele dag open op zondag?

15/01/2018

Buurtwinkels met meer dan vijf medewerkers moeten op zondag de hele dag open kunnen blijven, vindt het NSZ. De zelfstandigenvereniging pleit ervoor om de personeelslimiet op te trekken naar tien. Maar dat is minder evident dan het klinkt, zegt Unizo.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Back to top