Delitraiteur test e-commerce met Deliveroo

Delitraiteur test e-commerce met Deliveroo

‘Convenience foodstore’ Delitraiteur zet zijn eerste stapjes in de e-commerce. Voor de levering gaat de franchiseketen in zee met fietskoerierdienst Deliveroo.

Vijf testwinkels

Vanaf 21 november kunnen klanten van Delitraiteur in de Brusselse regio panklare maaltijden en een selectie voedingsproducten (van aperitieven over wijnen tot sandwiches en salades) online bestellen en thuis laten leveren door fietskoeriers van Deliveroo. Voorlopig blijft het initiatief wel beperkt tot vijf testwinkels: die van Ukkel, Elsene, Sint-Gillis, Sint-Lambrechts-Woluwe en Kraainem.

 

Volgens de collega’s van Franchising Belgium hangt aan de dienst wel een meerprijs: in de webshop zouden de gerechten zo’n 10% duurder geprijsd zijn dan in de winkel, terwijl er ook nog eens verzendkosten worden aangerekend (4,50 euro voor een aankoop tot 15 euro, 2,50 euro vanaf 15 euro).

 

Delitraiteur, dat deel uitmaakt van de Louis Delhaize Group, ontstond in 1990 en telt 36 vestigingen, waarvan er 31 worden gerund door franchisenemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op z’n kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top