Deliveroo 'boycot' maaltijddienst Albert Heijn op piekmomenten

Maaltijddienst Albert Heijn op piekmomenten niet altijd bereikbaar

Bestelsites Deliveroo en Thuisbezorgd verwijderen Allerhande Kookt, de maaltijdenservice van Albert Heijn, op extra drukke momenten van hun sites. De dienst is het slachtoffer van zijn eigen succes, klinkt het.

 

Proefproject

Albert Heijn lanceerde in januari een eigen keuken in Amsterdam onder de naam ‘Allerhande Kookt’. Klanten kunnen er warme maaltijden bestellen die binnen het half uur thuis worden geleverd. Voor de bestelling en bezorging werkt de supermarkt samen met Deliveroo en Thuisbezorgd.

 

Een van de conclusies van het proefproject, dat loopt in de Amsterdamse wijk De Baarsjes, is dat de dienst niet altijd bereikbaar is. “We zien dat, wanneer er een ‘bestelpiek’ is in de stad, het aantal bezorgers op dat specifieke moment tekortschiet en een buurt tijdelijk (bv. 15 minuten) ‘op slot’ wordt gezet door het bestelplatform. Puur om de vraag aan te kunnen. Begrijpelijk, maar onwenselijk. Uiteraard denken we na over een oplossing. Tegelijkertijd is het onderdeel van het succes”, zegt Albert Heijn-woordvoerder Menno van der Vlist.

 

Volgens van der Vlist zijn de eerste weken van het project een succes: “Amsterdammers weten ons echt te vinden, wat voor ons een bevestiging is dat we iets bieden wat er nog niet was en dat daar behoefte aan is. Wat we onder meer ervaren is dat het weer van enorme invloed is. Het aantal orders schiet bijvoorbeeld omhoog als het pijpenstelen regent.”