Deliveroo denkt aan eigen keukens | RetailDetail

Deliveroo denkt aan eigen keukens

Deliveroo denkt aan eigen keukens

Maaltijdbezorger Deliveroo wil in de toekomst eigen keukens inrichten op plaatsen waar veel vraag is naar levering aan huis, maar waar weinig restaurants beschikbaar zijn. Begin volgend jaar zal de bezorger al uitbreiden naar twee nieuwe steden.

Enkel fietskoeriers

Momenteel is Deliveroo enkel te vinden in Gent, Antwerpen en Brussel, maar begin 2017 moeten daar een Waalse en een Vlaamse stad bijkomen. Het doel is om binnen tien jaar aanwezig te zijn in elke stad met minstens 80.000 bewoners.

 

Om te voldoen aan de vraag in steden met weinig deelnemende restaurants, wil Deliveroo eigen keukens opstarten. “Deliveroo is daar in verschillende steden mee bezig: wij gaan keukens bouwen in containers of gesloten restaurants, speciaal voor de aflever­maaltijden. Het idee is om die keukens in te richten op plekken waar wel vraag is naar maaltijden, maar waar te weinig restaurants zijn. Wij kunnen dat gat dan dichten”, zegt algemeen directeur Mathieu De Lophem.

 

Deliveroo werkt in België nu samen met 700 restaurants en heeft 1.100 koeriers in dienst, het merendeel studenten die zelf hun werktijden invullen. De Lophem is overigens niet van plan om ook in België scooters en elektrische fietsen in te zetten: “Wij beperken onze leveringen tot een straal van 2,5 kilometer van het restaurant, maar in de praktijk ligt het gemiddelde rond één kilometer. Dan is de fiets altijd sneller, omdat je geen helm moet opzetten, bijvoorbeeld. Wij vinden dat een fiets ook meer vriendelijkheid uitstraalt bij de klanten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.