Denis Knoops nieuwe CEO Delhaize België-Luxemburg | RetailDetail

Denis Knoops nieuwe CEO Delhaize België-Luxemburg

Denis Knoops nieuwe CEO Delhaize België-Luxemburg

Denis Knoops wordt de nieuwe CEO van Delhaize België en Luxemburg. Hij volgt per direct Dirk Van den Berghe op die vorige week onverwacht opstapte.

Al 22 jaar bij Delhaize

Delhaize-topman Frans Muller laat er geen gras over groeien: nog geen week na het ontslag van Dirk Van den Berghe als CEO van Delhaize België, is zijn opvolger al bekend: Denis Knoops.

 

Denis Knoops werkt al 22 jaar voor Delhaize Groep en bekleedde verschillende commerciële, operationele, strategische en vastgoedfuncties in België, de Verenigde Staten en Azië. Knoops kent de Belgische tak van Delhaize als geen ander: hij zetelt sinds 2006 in het executief Comité van Delhaize België, waar hij in zijn meest recente functie aan het hoofd stond van het netwerk van aangesloten winkels alsook verantwoordelijk was voor nieuwe markten en vastgoed.

 

"Denis is een ervaren leider met een sterke klantenoriëntatie en heeft een grondige kennis van de sector en Delhaize Groep", aldus topman Frans Muller. "Ik wil Denis graag feliciteren met zijn benoeming tot CEO van Delhaize België en Luxemburg en ik kijk ernaar uit om met hem te werken".

 

Knoops wacht de moeilijke taak om kosten te besparen bij Delhaize België. Waarnemers zijn daarbij vooral benieuwd of hij de lijn van zijn voorganger - "de keuze tussen kwaliteit en prijs is passé" - al dan niet zal aanhouden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.