Derde meer bestellingen voor Just Eat in derde kwartaal | RetailDetail

Derde meer bestellingen voor Just Eat in derde kwartaal

Derde meer bestellingen voor Just Eat in derde kwartaal

In het derde kwartaal heeft maaltijdbezorger Just Eat 34% meer bestellingen verwerkt dan een jaar eerder. In totaal werden er in het derde kwartaal 33,3 miljoen bestellingen geplaatst.

Blijven investeren in technologie

“Just Eat kende opnieuw een sterke periode van groei. Terwijl we blijven investeren in technologie en marketing en we de voordelen ervan beginnen te zien in onze markten, blijven we ook focussen op het leveren van de best mogelijke service voor onze restaurants en klanten”, aldus David Buttress, CEO van Just Eat.

 

Een groot aantal van de bestellingen bij Just Eat worden momenteel al via een mobiel toestel gedaan: zo werd 80% van de Britse bestellingen via een mobiel apparaat gedaan, waarvan 46% via de app van Just Eat. In het Verenigde Koninkrijk steeg het aantal bestellingen trouwens met 28 procent ten opzichte van een jaar eerder.

 

Just Eat heeft zich een tijdje geleden teruggetrokken uit België en Nederland. Die activiteiten werden overgenomen door Takeaway.com. Langs de andere kant ging Just Eat dan weer aan de haal met de Britse activiteiten van Takeaway.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.