Deze innovaties verschijnen bij Delhaize in de schappen | RetailDetail

Deze innovaties verschijnen bij Delhaize in de schappen

Deze innovaties verschijnen bij Delhaize in de schappen
Foto's RetailDetail

Gemak, gezondheid en smaak: dat zijn de drie assen voor productontwikkeling bij Delhaize. De retailer presenteerde deze week een vijftigtal primeurs aan zijn winkelmanagers en zelfstandige uitbaters.

 

E-nummervrij

Het assortiment is bij Delhaize voortdurend in beweging: nieuwe producten moeten consumenten het leven makkelijker maken, helpen om gezonder te leven, en uiteraard ook lekker zijn. Tijdens de Product Discovery Days konden medewerkers kennismaken met de innovaties voor de komende maanden. Ook RetailDetail mocht komen proeven. Een kleine greep uit het aanbod.

 

Het compleet vernieuwde Gouda-assortiment zit in een nieuwe verpakking, maar is vooral ook helemaal vrij van kleurstoffen (caroteen) en bewaarmiddelen en gemaakt van 100% weidemelk (wat inhoudt dat koeien 120 dagen per jaar voor minstens 6 uur per dag in de weide lopen). Delhaize is naar eigen zeggen de eerste retailer op de Belgische markt met een volledig ‘clean label’ Gouda-aanbod. Nog een opvallende nieuwkomer in het kaasrayon is Zoë & Zazu, een Zwitsers gerijpt biologisch geitenkaasje met een driehoekige vorm in een voor het kaasschap wel erg onconventionele verpakking: namelijk een kleurrijk driehoekig kartonnen doosje. Lekker, dat ook.

 

Synergie met Albert Heijn

Dat geitenkaasje werd opgepikt via de collega’s van Albert Heijn, vernemen we. Want hoewel Delhaize graag en vaak samenwerkt met lokale (ook artisanale) producenten, gaat het bedrijf synergie met AH niet uit de weg, en dat was op wel meer stands te merken. Zo maakt Koninklijke Vezet zijn grote entree in België. Het honderdjarige bedrijf is al veertig jaar hofleverancier bij Albert Heijn en levert vanaf nu ook aan Delhaize een ruim assortiment verse fruitsalades, maaltijdsalades en wokgroenten.

 

Nog in het saladedepartmenent verschijnen hippe buddah bowls. Het Food of the World gamma exotische maaltijden krijgt er een aanbod maaltijdcomponenten bij, zodat shoppers kunnen combineren. Konden ons ook bekoren: de vers geperste sappen en limonades, in nieuwe flesjes en met nieuwe recepten.

 

Niet verwonderlijk in deze tijden zet Delhaize sterk in op vegetarische en veganistische producten. Veggie kebab en vegetarische barbecue-producten van Greenway bijvoorbeeld, of vegetarische zeesticks (een leuk alternatief voor fishsticks) en zeewierballetjes. Voor zoetekauwen zijn er vegan snacks van Nats: raw food, glutenvrij, zonder geraffineerde suikers, en vol gezonde ingrediënten als kokos, dadels en amandelen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bio-Planet opent eerste stadswinkel in Antwerpen

26/04/2018

Ook Bio-Planet springt nu op de kar van de stadswinkel. De bioketen van Colruyt Group opent binnenkort haar eerste winkel in het hartje van Antwerpen en brengt zo haar bioproducten meer binnen het bereik van mensen zonder wagen.

Spontane stakingen bij 79 Belgische supermarkten Lidl

26/04/2018

Over het hele land braken woensdag spontane stakingen uit bij Lidl. De medewerkers noemen de werkdruk te hoog en legden het werk neer nadat overleg met de directie op niks uitliep. 79 winkels hielden de deuren dicht. 

Met Shukr mikt Tiense Suiker op Arabische gemeenschap

26/04/2018

De Tiense Suikerraffinaderij speelt met een nieuw merk in op de toenemende diversiteit in de samenleving: Shukr wordt in eerste instantie gelanceerd in het gespecialiseerde kanaal van de etnische winkels. Mogelijk volgen supermarkten later.

Carrefour en Système U onderhandelen over samenwerking

25/04/2018

Carrefour en Système U bespreken de mogelijkheid een alliantie te sluiten, die beide bedrijven de komende vijf jaar betere aankoopprijzen bij producenten moet opleveren. Système U werkt nochtans al lang samen met Carrefour-concurrent Auchan.

“Duurdere chocolade mag geen taboe zijn”

25/04/2018

De verkoop van fairtradeproducten in ons land blijft stijgen, vooral voor chocolade. Dat is ook nodig, want die sector staat voor grote uitdagingen. “Chocolade zal niet verdwijnen, maar de cacaoprijs moet hoger.”

Becel komt (een beetje) in Belgische handen

25/04/2018

Ook de Belgische Frère-familie krijgt nu een vinger in de pap bij Flora Food Group (FFG), de margarinedivisie die Unilever verkoopt aan het Amerikaanse KKR. De GBL-holding injecteert een kwart miljard euro en verwerft zo een aandeel van 3,7%.