Deze innovaties verschijnen bij Delhaize in de schappen | RetailDetail

Deze innovaties verschijnen bij Delhaize in de schappen

Deze innovaties verschijnen bij Delhaize in de schappen
Foto's RetailDetail

Gemak, gezondheid en smaak: dat zijn de drie assen voor productontwikkeling bij Delhaize. De retailer presenteerde deze week een vijftigtal primeurs aan zijn winkelmanagers en zelfstandige uitbaters.

 

E-nummervrij

Het assortiment is bij Delhaize voortdurend in beweging: nieuwe producten moeten consumenten het leven makkelijker maken, helpen om gezonder te leven, en uiteraard ook lekker zijn. Tijdens de Product Discovery Days konden medewerkers kennismaken met de innovaties voor de komende maanden. Ook RetailDetail mocht komen proeven. Een kleine greep uit het aanbod.

 

Het compleet vernieuwde Gouda-assortiment zit in een nieuwe verpakking, maar is vooral ook helemaal vrij van kleurstoffen (caroteen) en bewaarmiddelen en gemaakt van 100% weidemelk (wat inhoudt dat koeien 120 dagen per jaar voor minstens 6 uur per dag in de weide lopen). Delhaize is naar eigen zeggen de eerste retailer op de Belgische markt met een volledig ‘clean label’ Gouda-aanbod. Nog een opvallende nieuwkomer in het kaasrayon is Zoë & Zazu, een Zwitsers gerijpt biologisch geitenkaasje met een driehoekige vorm in een voor het kaasschap wel erg onconventionele verpakking: namelijk een kleurrijk driehoekig kartonnen doosje. Lekker, dat ook.

 

Synergie met Albert Heijn

Dat geitenkaasje werd opgepikt via de collega’s van Albert Heijn, vernemen we. Want hoewel Delhaize graag en vaak samenwerkt met lokale (ook artisanale) producenten, gaat het bedrijf synergie met AH niet uit de weg, en dat was op wel meer stands te merken. Zo maakt Koninklijke Vezet zijn grote entree in België. Het honderdjarige bedrijf is al veertig jaar hofleverancier bij Albert Heijn en levert vanaf nu ook aan Delhaize een ruim assortiment verse fruitsalades, maaltijdsalades en wokgroenten.

 

Nog in het saladedepartmenent verschijnen hippe buddah bowls. Het Food of the World gamma exotische maaltijden krijgt er een aanbod maaltijdcomponenten bij, zodat shoppers kunnen combineren. Konden ons ook bekoren: de vers geperste sappen en limonades, in nieuwe flesjes en met nieuwe recepten.

 

Niet verwonderlijk in deze tijden zet Delhaize sterk in op vegetarische en veganistische producten. Veggie kebab en vegetarische barbecue-producten van Greenway bijvoorbeeld, of vegetarische zeesticks (een leuk alternatief voor fishsticks) en zeewierballetjes. Voor zoetekauwen zijn er vegan snacks van Nats: raw food, glutenvrij, zonder geraffineerde suikers, en vol gezonde ingrediënten als kokos, dadels en amandelen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

14/06/2018

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.