Deze online supermarkt pakt voedselverlies aan | RetailDetail

Deze online supermarkt pakt voedselverlies aan

Deze online supermarkt pakt voedselverlies aan

De Portugese webshop goodafter.com verkoopt voedingsproducten die dichtbij of zelfs voorbij hun "tenminste houdbaar tot"-datum zijn, aan kortingen tot -70%. 

Bewustmakingscampagne

De lancering van de online supermarkt kadert in een campagne rond voedselverspilling. Het initiatief wil consumenten bewust maken van het verschil tussen de THT-datum en TGT-datum. Een THT-datum is immers een adviesdatum voor producten die niet zo snel bederven en die soms nog tot jaren later veilig geconsumeerd kunnen worden. Zo dient de webshop een driedubbel doel: voedselverlies vermijden, mensen bewust maken van de betekenis van houdbaarheidsdata en gezinnen de kans geven om te besparen op hun voedingsaankopen. 

 

Goodafter.com verkoopt houdbare voedingsproducten zoals conserven, snoepgoed, pasta of dranken, maar ook niet-voedingsproducten met een THT-datum, zoals shampoo of schoonmaakartikelen. De producten worden binnen de 24 uur geleverd in Portugal en Spanje.

 

Fabrikanten, waaronder ook bekende merken, beleveren de winkel rechtstreeks. De online supermarkt werd vergund door de Portugese voedselveiligheidsautoriteit. De initiatiefnemers stellen dat ze in de toekomst ook fysieke winkelpunten willen openen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top