Diageo koopt tequilamerk George Clooney voor 620 miljoen - RetailDetail

Diageo koopt tequilamerk George Clooney voor 620 miljoen

Diageo koopt tequilamerk George Clooney voor 620 miljoen

Het Britse drankenconcern Diageo legt 700 miljoen dollar, omgerekend ruim 620 miljoen euro, op tafel voor Casamigos. De uiteindelijke deal voor het premium tequilamerk van George Clooney kan zelfs oplopen tot één miljard dollar.

50% groei per jaar

Het concern van onder meer Baileys, Smirnoff, Guinness en Johnny Walker betaalt in eerste instantie 700 miljoen dollar voor Casamigos. Dat werd in 2013 op de markt gelanceerd door filmster George Clooney en zakenpartners Rande Gerber en Michael Mildman. Oorspronkelijk was het de bedoeling om de geproduceerde tequila niet te verkopen, maar weg te schenken aan vrienden.

 

Maar toen de vraag bleef stijgen en de tequila in de prijzen viel tijdens gerenommeerde proeverijen, zagen de drie een opportuniteit. Sinds 2014 groeide het merk met gemiddeld 50% per jaar, waarmee het zich kroonde tot snelst groeiende tequilamerk van de Verenigde Staten.

 

Het overnamebedrag kan de komende tien jaar nog oplopen tot om en bij het miljard dollar, afhankelijk van hoe de omzet de komende jaren evolueert. Volgens Diageo blijven Clooney en zijn kompanen na de overname actief betrokken bij Casamigos. De deal moet in de tweede helft van 2017 definitief beklonken zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.