Diegem krijgt er eerste van drie nieuwe supermarkten bij

Diegem krijgt er eerste van drie nieuwe supermarkten bij

Diegem krijgt er eerste van drie nieuwe supermarkten bij

Gisteren is in Diegem een nieuwe OKay-vestiging geopend. Het is meteen de eerste van drie nieuwe supermarkten die nog dit jaar de Machelse deelgemeente inpalmen, want even verderop staan ook een Bio-Planet en een Lidl in de steigers.

 

Van twee naar vijf in enkele maanden tijd

Colruyt Group heeft dinsdagavond een gloednieuwe OKay-winkel aan de Woluwelaan, in de schaduw van de Brusselse ring, officieel ingehuldigd. Gisteren konden de inwoners voor het eerst in de 650 m² grote winkel terecht. In de nieuwe OKay werken 12 mensen.

 

Opmerkelijk: even verderop wordt ook naarstig gebouwd aan een biosupermarkt van Bio-Planet (eveneens van Colruyt Group) en aan een versdiscount van Lidl. Die openen later dit jaar de deuren. De gemeente zal dan meteen vijf supermarkten tellen in een straal van nog geen 500 meter, want Aldi en Carrefour zijn er al langer actief.

 

OKay telt vandaag 103 filialen in Vlaanderen, 17 in Wallonië en 4 in Brussel. De komende jaren zal de buurtsupermarkt, die in 1998 van start ging, dit expansieritme aanhouden. Op termijn ziet de formule een potentieel van 180 filialen in België. Vandaag telt de Colruyt-dochter ruim 1.500 medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.