Diepvriesketen Picard test snackbarconcept

Diepvriesketen Picard test snackbarconcept

Diepvriesketen Picard test snackbarconcept

Picard test in Parijs een snackbarconcept uit waarbij de Franse diepvriesketen mikt op gehaaste mensen die ter plaatse snel iets warms willen eten. Met succes, want met amper 22 zitplaatsen is de snackbar al goed voor een honderdtal couverts per dag.

99 snacking-referenties

Een kleine maand geleden heropende Picard zijn vestiging aan de rue de Vaugirard in Parijs met een opvallende nieuwigheid: een snackbar met 22 zitjes en 10 magnetronovens. Het idee is al even simpel als geniaal: vooraan in de winkel staan vijf zwarte diepvriezers met 99 snacking-referenties (76 kant-en-klare eenmansgerechten en 23 individuele desserts). Voeg daar nog een dranken- en een koffieautomaat aan toe, en de snackbar is operationeel. Drank en dessert kosten drie euro, de prijzen van de gerechtjes beginnen bij twee euro.

 

“Waar het bij snacking op aankomt, is snelheid”, zegt commercieel directeur Philippe Maitre bij de collega’s van Linéaires. “Met een moelleux au chocolat, een van onze sterdesserts, klaar in 35 seconden en een eenmansgerecht opgewarmd in de magnetron heb je een warme maaltijd in vijf minuutjes vanaf vijf euro.” Met succes, want met amper 22 zitplaatsen krijgt de snackbar intussen dagelijks een honderdtal gasten over de vloer. Circa 70% van de omzet wordt ’s middags gerealiseerd.

 

Buurtwinkel

Al geeft Philippe Maitre toe dat “elke diepvriezer hier meer omzet genereert dan dezelfde oppervlakte ingenomen door de snackbar. Maar het is onze bedoeling om meer leven te brengen in onze verkooppunten. Picard is geen grootdistributeur, maar een buurtwinkel.”

 

Op 12 december krijgt ook de vestiging van Levallois een snackbar met restauratieruimte en zelfs een terras van 100 m². Of en, zo ja, hoe snel Picard het concept ook zal uitrollen naar zijn andere vestigingen in Frankrijk en daarbuiten, zal afhangen van het succes van beide pilootprojecten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.