Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

Directeur HR verlaat Carrefour Belgium
Shutterstock

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

Kruidenierszaak

Eigenlijk had Van Der Paelt een jaar geleden al te kennen gegeven meer tijd voor haarzelf en haar familie te willen en graag de fakkel te willen doorgeven. Op vraag van François-Melchior de Polignac is toen besloten dat ze nog een jaar langer aan boord zou blijven, zodat er een opvolger kon worden gezocht.

 

Van Der Paelt blijft dan ook nog tot eind dit jaar aan de slag bij Carrefour, maar vanaf volgende week krijgt zij steun van Sonia Frey, die voorheen aan de slag was bij De Lijn. De komende maanden al Frey ingewerkt worden en vanaf 1 januari 2018 zal zij de functie van directeur HR volledig overnemen. Dat bevestigt Baptiste Van Outryve, woordvoerder van Carrefour, aan onze redactie.

 

Frey komt dan wel over van de openbare vervoersmaatschappij, maar ze heeft retail met paplepel ingekregen, aangezien haar ouders vroeger een kruidenierszaak uitbaatten. Bovendien kennen beide dames elkaar al een flink aantal jaren, aangezien Frey nog rapporteerde aan Van Der Paelt, toen die HR-directeur was bij bpost.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6 procent gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was vooral te danken aan de overname van WhiteWave. Op vergelijkbare basis was de groei 4,7 procent.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Regering stelt richtlijnen rond gebruik ‘artisanaal’ en ‘ambachtelijk’

16/10/2017

De FOD Economie heeft een lijst richtlijnen opgesteld rond het gebruik van de woorden ‘artisanaal’ en ‘ambachtelijk’ in productbenamingen. Een aantal supermarktketens en merken hebben zich op dat vlak al aangepast na een eerdere ophef in maart.

Spaans voedingsbedrijf wil Continental Foods overnemen

13/10/2017

Het Spaanse voedingsbedrijf GB Foods wil volgende week een bod uitbrengen op het Belgische Continental Foods, dat eigenaar is van merken als Devos Lemmens, Aiki en Royco. Ook twee andere partijen zouden interesse tonen.

“BABM nu hét aanspreekpunt van merkfabrikanten”

13/10/2017

De Belgische merkfabrikantenvereniging BABM is voortaan het belangrijkste aanspreekpunt voor retailers en andere stakeholders, na de integratie van de belangenverenigingen BMA (Business Managers Association) en AFV (Algemene Fabrikanten Vereniging). 

Back to top